Perspective curriculare în formarea conducătorilor auto
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
401 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-05 16:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.1.016.046:656.13.052.8 (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (266)
Transport și servicii poștale. Organizarea și controlul circulației (266)
SM ISO690:2012
BUIMESTRU, Lilia. Perspective curriculare în formarea conducătorilor auto. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 264-273. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Perspective curriculare în formarea conducătorilor auto

CURRICULAR PERSPECTIVES IN TRAINING DRIVERS

CZU: 377.1.016.046:656.13.052.8

Pag. 264-273

Buimestru Lilia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

În articol este prezentat un punct de vedere asupra formării conducătorilor auto ca parte componentă a sistemului naţional de educaţie şi formare profesională, orientată spre formarea/obținerea cunoștințelor, abilităților și competențelor cerute de profilul ocupațional și de piața muncii. Cariera profesională a conducătorilor auto valorifică reperele conceptuale, configurația și particularitățile sistemului de formare profesională, definitorii în elaborarea curriculumului de formare, ca document, cu axă valorică de construct integralist ca: concept/concepţie, curriculum produs, curriculum conţinut, curriculum proces/acţiune, curriculum finalitate/rezultat; care să asigure funcţionalitatea, receptivitatea şi flexibilitatea față de cerinţele pieţii muncii; care să includă componente definitorii ale planului de învăţământ: temporală, formativă, acumulare, evaluare. Este expusă structura curriculumului modular, ca model de uniformizare a contextului de formare profesională a conducătorilor auto.

The article presents a rough point of view on driver training as a component part of the national education and training system, aimed at training / obtaining the knowledge, skills and competencies required by the occupational profile and the labor market. The professional career of drivers capitalizes on the conceptual landmarks, the configuration and the particularities of the professional training system, defining in the elaboration of the training curriculum, as a document, with a value axis of integralist construction as: concept / conception, product curriculum, content curriculum, process / action curriculum, finality / result curriculum; to ensure functionality, responsiveness and flexibility to the requirements of the labor market; including defining components of the curriculum: temporal, formative, accumulation, evaluation. The structure of the modular curriculum is exposed, as a model for standardizing the context of professional training of drivers.

Cuvinte-cheie
conducător auto, formare profesională, competenţe profesionale, curriculum, curriculum modular,

driver, training, professional skills, curriculum, modular curriculum