Importanța Codului de etică al cadrului didactic în activitatea profesională
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
584 64
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-15 21:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
174:378.12 (1)
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (387)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
CUNICHEVICI-MORARU, Maria. Importanța Codului de etică al cadrului didactic în activitatea profesională. In: Interuniversitaria, Ed. 15, 23 aprilie 2019, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 15, Vol.2, pp. 159-164. ISBN 978-9975-50-241-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 15, Vol.2, 2019
Colocviul "Interuniversitaria"
15, Bălți, Moldova, 23 aprilie 2019

Importanța Codului de etică al cadrului didactic în activitatea profesională

CZU: 174:378.12

Pag. 159-164

Cunichevici-Moraru Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 26 decembrie 2020


Rezumat

The Code of Ethics helps teachers to regulate relationships with the participants in the educational process - children / students, parents, colleagues, managers, etc. This Code of Ethics is rather an application of elements of general professional ethics within an institution, school organizations, reflecting the national and international particularities of organizing education. The basis of this code is children's rights, which includes the protection of physical, mental and moral health, and, last but not the least, the exclusion of discrimination, the assurance of equal opportunities and the promotion of inclusive education principles, the protection of pupils' personal data etc

Cuvinte-cheie
code of ethics, teacher, professional activity, child, student, parent, manager.