Studiul diminuării anxietății la preșcolari
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
367 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-05 22:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942-053.2 (19)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
RACU, Iulia. Studiul diminuării anxietății la preșcolari. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.1, pp. 194-198. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-483-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.1, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Studiul diminuării anxietății la preșcolari

CZU: 159.942-053.2

Pag. 194-198

Racu Iulia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 decembrie 2020


Rezumat

The given article contains the results of implementation and evaluation of the psychological intervention program effectiveness regarding anxiety reduction in preschoolers. In research were include 24 preschoolers children (12 experimental group and 12 control group). The program of psychological interventions has concrete objectives, principles and includes expressive-creative techniques and relaxation exercise, meditational and other mindfulness practices. As result was established that at preschoolers from experimental group anxiety are reducing comparative with preschoolers from control group.

Cuvinte-cheie
anxiety, preschool age, program of psychological interventions, anxiety reduction