Articolul precedent |
Articolul urmator |
342 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-02-10 17:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.07:005(478) (5) |
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (198) |
Management (1893) |
SM ISO690:2012 CRIŞCIUC, Viorica. Performanțele elevilor din Republica Moldova în cadrul evaluărilor internaționale PISA. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 132-137. ISBN 978-9975-3422-5-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare Ediția 3-a, 2020 |
||||||
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare" Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.07:005(478) | ||||||
Pag. 132-137 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul respectiv relevă unele aspecte specifice evaluărilor internaționale PISA (Programme for International Student Assessment) și dimensiunile politicilor educaționale din Republica Moldova. Alfabetizarea și realizările elevilor la vârsta de 15 ani, precum și analiza resurselor investite în educație din perspectiva calității instruirii. În perioada 2009-2020, în Republica Moldova s-au realizat mai multe linii directoare și reforme ce vizează doctrina și esența sistemului de învățământ. Examinând parcursul istoric (2000), OECD (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică) organizează periodic evaluări internaționale în cadrul programului pentru evaluarea elevilor. Eșantioane de elevi cu vârste cuprinse între 15 și 16 ani, care au absolvit un anumit ciclu școlar, din diferite țări ale lumii, participă la această testare, ce-și propune să stabilească, pe o scară de evaluare cotată cu 1000 de puncte, nivelul de alfabetizare (eng. Literacy: „abilitatea de a citi și de a scrie; competențe sau cunoștințe într-un anumit domeniu“). |
||||||
Cuvinte-cheie evaluări internaționale, nivel de alfabetizare, competențele elevilor, international assessments, literacy level, students' skills |
||||||
|