Utilizarea noilor mijloace media în predarea limbii engleze
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
855 94
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 09:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:811.111'243:004 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Limba engleză (671)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156)
SM ISO690:2012
BRUMĂ, Marilena. USING NEW MEDIA TO TEACH ENGLISH. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 86-91. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Utilizarea noilor mijloace media în predarea limbii engleze

USING NEW MEDIA TO TEACH ENGLISH

CZU: 37.016:811.111'243:004

Pag. 86-91

Brumă Marilena
 
Colegiul Tehnic „Grigore Cobălcescu” din Moinești, Bacău, România
 
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2020


Rezumat

Noile tehnologii media reprezintă toate schimbările generate de revoluția tehnologică. Pe lângă faptul că textele tipărite au fost înlocuite cu textele digitale, revoluția tehnologică a dat naștere nu doar unor noi genuri literare precum blogurile sau wiki –urile, ci unor noi tipare culturale. Modul convențional de gândire cu privire la lume, care se bazează pe lumea materială și tangibilă a fost perfecționat de geneza lumii virtuale. Membrii generației tinere petrec atât de mult timp cufundați în lumea virtuală încât sunt numiți „generația digitală”. Astfel, deoarece tehnologia este o parte integrantă a vieții celor tineri, de ce să nu o folosim în scop pedagogic. Articolul următor va evidenția câteva beneficii ale utilizării noilor mijloace media pentru a preda limba engleză ca limbă străină, mai ales în contextul globalizării , unde limba engleză este utilizată ca limbă vehiculară, internațională, ce permite comunicarea între persoane cu origini și culturi diferite. Noile mijloace media, pe lângă faptul că oferă nenumărate resurse și materiale didactice pentru profesori, se pot dovedi a fi de neprețuit datorită facilitării experienței de a interacționa cu mediul virtual. Deoarece experiența este un factor esențial în învățarea unei limbi străine, noile mijloace media pot oferi studenților „experiențe virtuale”, precum ascultarea vorbitorilor nativi pe YouTube, sau chair interacțiunea cu vorbitori nativi pe canalele de socializare. Deși unii dintre studenți poate nu vor avea oportunitatea de a întâlni vorbitori nativi de limba engleză în viața reală, tehnologia îi poate ajuta să-i întâlenască în „realitatea virtuală”, ceea ce poate avea un impact similar asupra învățării ca și o întâlnire propriu-zisă. De aceea, utilizarea noilor mijloace media la orele de limba engleză se poate dovedi o metodă eficientă de a ne apropia de elevii din generația digitală în elementul lor și de a revitaliza procesul predării – învățării, adăugându-i o componentă experiențială și facilitând interacțiunea cu vorbitorii nativi de limba engleză.

New media embodies all the changes that the technological revolution generated. Besided the fact that printed texts were replaced with digital texts, technological revolution brought forth new genres such as blogs or wikis, as well as new cultural patterns. The conventional mindset about the world which was focused on the material, tangible world was enhanced by the emergence of the virtual world. Members of the younger generation spend so much time immersed in the virtual world, that they are called nowadays “ the digital generation”. Therefore, since technology is an intrinsic part of young people’s lives, why not use it for learning purposes. The article below will emphasize some of the benefits of using new media to teach EFL classes (English as a Foreign Language), especially in the context of globalization where English functions as lingua franca, connecting individuals from different cultures and backgrounds. New media technology, besides providing countless resources and didactic materials for teachers, can also prove to be an invaluable tool for enhancing learners’ experience by allowing them to interact with virtual environments. Because experience is an important factor in learning a foreign language, new media technology can offer students ‘virtual experiences’, such as hearing native speakers via YouTube videos, or interacting with native speakers on social media. Although students might not have the opportunity of encountering native speakers of English in real life, technology helps them encounter them in ‘virtual reality’ which might have the same impact on learning process. Therefore, the use of new media technology in the English classroom might prove to be an efficient way of reaching the digital-generation students in their own element and revitalize the learning process, by adding an experiential component and facilitating interaction with native speakers of English.

Cuvinte-cheie
noile mijloace media, predarea limbii engleze ca limbă străină, tehnologie digitală, realitate virtuală, dispozitiv de comunicare, Internet,

new media, EFL classroom, Digital technology, Virtual Reality, communication devices, Internet