Managementul educației inclusive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
363 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-09 18:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376:005(498) (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
Management (1894)
SM ISO690:2012
APRODU, Diana Ecaterina. Managementul educației inclusive. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 62-70. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Managementul educației inclusive

INCLUSIVE EDUCATION MANAGEMENT

CZU: 376:005(498)

Pag. 62-70

Aprodu Diana Ecaterina
 
Centrul Județean de Resurse și Asitență Psihopedagogică din Bacău, România
 
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2020


Rezumat

Autorul abordează strategiile de schimbare a unei școli tradiționale într-o școală incluzivă ceea ce presupune studierea factorilor de influență și identificarea în prealabil a: mărimii și formelor de manifestare a sprijinului sau poziției față de principiile schimbării, poziției inițiatorilor din punctul de vedere al capacității decizionale, informațiilor și argumentelor relevante pentru proiectarea schimbării, energiei necesare pentru implementarea ei, precum și a mizelor implicate în tot acest proces. Condițiile unei schimbări de succes, descrise în articol, pot fi un real punct de pornire pentru managerii școlilor incluzive care tind spre dezvoltarea serviciilor educaționale individualizate de calitate.

The author approaches the strategies of changing a traditional school into an inclusive school which involves studying the factors of influence and identifying in advance: the size and forms of manifestation of position towards the principles of change; the position of initiators in terms of decision-making capacity, information and arguments relevant to the design of change, the energy necessary for its implementation. The conditions for a successful change, described in the article, can be a real starting point for inclusive school managers who tend to develop quality individualized educational services.

Cuvinte-cheie
managementul educației incluzive, educație incluzivă, schimbare organizaţională,

inclusive education management, inclusive education, organizational change