Educația pentru integritate în contextul Republicii Moldova: concepte-cheie și practici curente
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
388 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 19:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.2(478) (4)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3907)
SM ISO690:2012
GRIBINCEA, Alexandru. Educația pentru integritate în contextul Republicii Moldova: concepte-cheie și practici curente. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 12-19. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Educația pentru integritate în contextul Republicii Moldova: concepte-cheie și practici curente

INTEGRITY EDUCATION IN THE CONTEXT OF THE REPUBLIC OF MOLDOVA: KEY CONCEPTS AND CURRENT PRACTICES

CZU: 37.013.2(478)
JEL: E22, H21, O34, O35

Pag. 12-19

Gribincea Alexandru
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2020


Rezumat

În articol sunt prezentate rezultatele studiului privind măsurile de combatere a fraudei drepturilor de proprietate intelectuală sub prisma eficienței abordărilor, jurisdicților, participării deținătorilor de drepturi PI și intermediarilor, măsurilor civile, administrative și penale. Autorul arată că în condițiile actuale, măsurile preferențiale de combatere a fraudelor în domeniul PI este responsabilitatea adecvată a intermediarilor și acțiunea voluntară. În plus, eficiența metodelor crește atunci când sunt elaborate și implementate standarde tehnice și juridice adecvate.

The article presents the results of the study on measures to combat intellectual property fraud in terms of the effectiveness of approaches, jurisdictions, participation of IP rights holders and intermediaries, civil, administrative and criminal measures. The author points out that under the current conditions, the preferential measures to combat fraud in the field of IP are the appropriate responsibility of intermediaries and voluntary action. In addition, the efficiency of the methods increases when appropriate technical and legal standards are developed and implemented. 

Cuvinte-cheie
norme, noile educații, educația pentru integritate, actori educaţionali,

norms, new educations, Education for integrity, educational actors