Articolul precedent |
Articolul urmator |
356 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-18 15:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.126:33 (3) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576) |
Economie. Științe economice (9381) |
SM ISO690:2012 MARCOCI DIMA, Andreea. Interferența principiilor în cercetarea și pregatirea profesorului economist. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 278-282. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.126:33 | ||||||
Pag. 278-282 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The transformation of economic mechanisms, as well as the profound restructurings of the whole economic and social life, impose new requirements in addressing the method of economic subjects. The long experience of the school shows that the students learn and form as guided, ledby the teacher. Success in instructional-educational work depends to the greatest extent on the teachers, their competence and love for the profession. It is the teacher who creates the necessary working conditions, organizes and directs the student's activity, through which his dispositions develop relentlessly and transform into qualities. |
||||||
Cuvinte-cheie principles, economic disciplines, teacher, student, interdisciplinarity |
||||||
|