Interferența principiilor în cercetarea și pregatirea profesorului economist
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
356 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-18 15:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126:33 (3)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576)
Economie. Științe economice (9381)
SM ISO690:2012
MARCOCI DIMA, Andreea. Interferența principiilor în cercetarea și pregatirea profesorului economist. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 278-282. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Interferența principiilor în cercetarea și pregatirea profesorului economist

CZU: 378.126:33

Pag. 278-282

Marcoci Dima Andreea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

The transformation of economic mechanisms, as well as the profound restructurings of the whole economic and social life, impose new requirements in addressing the method of economic subjects. The long experience of the school shows that the students learn and form as guided, ledby the teacher. Success in instructional-educational work depends to the greatest extent on the teachers, their competence and love for the profession. It is the teacher who creates the necessary working conditions, organizes and directs the student's activity, through which his dispositions develop relentlessly and transform into qualities.

Cuvinte-cheie
principles, economic disciplines, teacher, student, interdisciplinarity