Unitatea epistemologică a pedagogiei. Contribuția lui Ștefan Bârsănescu (1895-1984)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
358 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-28 13:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013(498) (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3925)
SM ISO690:2012
SOVA, Simona-Andreea. Unitatea epistemologică a pedagogiei. Contribuția lui Ștefan Bârsănescu (1895-1984). In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 232-238. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Unitatea epistemologică a pedagogiei. Contribuția lui Ștefan Bârsănescu (1895-1984)

CZU: 37.013(498)

Pag. 232-238

Sova Simona-Andreea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

Our study has as general objective the analysis of the way in which Ștefan Bârsănescu (1895-1994) analyzes the process of constituting pedagogy as a specialized science in the study of education, training, education. At this level, the author, asserted at the level of modern (interwar) and postmodern / contemporary pedagogy (after 1960-1970), considers the epistemological unity of pedagogy that can be ensured by elaborating and articulating the fundamental concepts of pedagogy that define the object of specific study and specific research methodology. The highlighting of the quality of Ștefan Bârsănescu, as a representative of philosophical pedagogy, affirmed in the modern (interwar) and postmodern, contemporary historical era (after 1960-1970) and the rearrangement of Ștefan Bârsănescu's work from the perspective of the history of pedagogy and pedagogy history.

Cuvinte-cheie
historical pedagogy, education, epistemology, philosophy, History of pedagogy