Optimizarea schimbării performanței organizației prin valorificarea competențelor de leadership
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
580 57
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 18:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07 (204)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (198)
SM ISO690:2012
PLEŞCAN, Monica-Vasilica. Optimizarea schimbării performanței organizației prin valorificarea competențelor de leadership. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 227-232. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Optimizarea schimbării performanței organizației prin valorificarea competențelor de leadership

CZU: 37.07

Pag. 227-232

Pleşcan Monica-Vasilica12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială Gâștești, jud. Iași
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

The educational leader, through his personal characteristics, hierarchical position, leadership style and the influence of external and internal factors related to the organization in which he operates, acts and makes decisions that will influence the change in the school organization. Change in school organizations is a complex process that involves: members of the organization, beneficiaries of education and the community. The leader must adopt a style that capitalizes on: the competencies of the members of the school organization, the development of collective competencies and the proactive involvement in the process of changing the school as a social organization. School organizations need leaders who define a vision, that is, a proactive and positive image of the future. In school organizations, the leader is able to set educational goals, bring together, mobilize and influence the members of the organization so that they orient their behaviors towards the defined vision.

Cuvinte-cheie
change, performance, organization, skills, leadership