Interdependența formelor educației
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
394 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-06 12:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (467)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884)
SM ISO690:2012
CHISTOL, Ana. Interdependența formelor educației. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 166-168. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Interdependența formelor educației

CZU: 37.013

Pag. 166-168

Chistol Ana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

The three forms of education: formal, non-formal and informal allow beneficial extensions and intertwining, even though they have their own field of action and different functionalities, this articulation leading to their mutual reinforcement and to the efficiency of the educational endeavor, especially in the general educational context nowadays, which exploits the maximum responsibility of those who are educated, the community and parents‘ involvement in the educational process, interdisciplinarity, transdisciplinarity, lifelong learning, globalization.

Cuvinte-cheie
education, formal, non-formal, informal, interdependence, interpretations