Unele aspecte teoretice și sugestii practice privind dezvoltarea personală a cadrului didactic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
432 47
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-16 12:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12:159.22 (1)
Educație (14220)
FILOSOFIE. PSIHOLOGIE (4556)
SM ISO690:2012
CALARAŞ, Carolina. Unele aspecte teoretice și sugestii practice privind dezvoltarea personală a cadrului didactic. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 73-78. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Unele aspecte teoretice și sugestii practice privind dezvoltarea personală a cadrului didactic

CZU: 371.12:159.22

Pag. 73-78

Calaraş Carolina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

The study contains the conditions of the personal development of the teacher, as follows: the teacher must know and accept himself as he is; the teacher needs in-depth theoretical training regarding the knowledge of the biopsychophysical particularities of age, the stages and crises of age, the possibilities and the modalities of the harmonious/multilateral development throughout the life; the teacher must have advanced self-management; the teacher must maintain a healthy lifestyle; the teacher must be the holder and maker of the moral-spiritual values. At the same time, the study analyzes the principles of the teacher‘s personal development in accordance with the main aspects of human life: physical, mental, moral, spiritual, and also offers some psychological and pedagogical strategies for updating and optimizing the process of personal development.

Cuvinte-cheie
personal development of the teacher, conditions of personal development, principles of personal development, dimensions of human life, psycho-pedagogical strategies for updating and streamlining the process of personal development of the teacher