Articolul precedent |
Articolul urmator |
499 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 17:28 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13+378.12 (2) |
Educație (14208) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2562) |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Vasile. Formarea inițială a cadrelor didactice din perspectiva profesionalizării carierei didactice. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 48-56. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.13+378.12 | ||||||
Pag. 48-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The process of initial teacher training is approached from the perspective of the professionalization of the teaching career in order to improve the educational performances of the education system. By applying the adopted Model of the concept of modification of the organization/institution consisting of 7 elements/components that are related to reciprocity (strategy, structure, system, teachers, students, management, common values), pedagogical modeling performed with the involvement of experts in the assessment/expertise of each statement/problem to the 7 components according to 3 criteria (actuality, identification, probability) the motivational indices of action were determined and thus, the current priorities regarding the initial training of the teachers in the context of the provisions of the Bologna Process and the Education Code. |
||||||
Cuvinte-cheie initial training, professionalization of the teaching career, model, system, structure, strategy, leadership, teachers, competencies, constructivism, completeness, Quality |
||||||
|