Formarea inițială a cadrelor didactice din perspectiva profesionalizării carierei didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
499 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 17:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13+378.12 (2)
Educație (14208)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2562)
SM ISO690:2012
COJOCARU, Vasile. Formarea inițială a cadrelor didactice din perspectiva profesionalizării carierei didactice. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 48-56. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Formarea inițială a cadrelor didactice din perspectiva profesionalizării carierei didactice

CZU: 371.13+378.12

Pag. 48-56

Cojocaru Vasile
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

The process of initial teacher training is approached from the perspective of the professionalization of the teaching career in order to improve the educational performances of the education system. By applying the adopted Model of the concept of modification of the organization/institution consisting of 7 elements/components that are related to reciprocity (strategy, structure, system, teachers, students, management, common values), pedagogical modeling performed with the involvement of experts in the assessment/expertise of each statement/problem to the 7 components according to 3 criteria (actuality, identification, probability) the motivational indices of action were determined and thus, the current priorities regarding the initial training of the teachers in the context of the provisions of the Bologna Process and the Education Code.

Cuvinte-cheie
initial training, professionalization of the teaching career, model, system, structure, strategy, leadership, teachers, competencies, constructivism, completeness, Quality