Articolul precedent |
Articolul urmator |
418 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-11 12:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.485:37 (5) |
Procese sociale. Dinamică socială (577) |
Educație (14210) |
SM ISO690:2012 ŢĂRNĂ, Ecaterina. Complexitatea dificultăților relaționale și posibilele obstacole în rezolvarea conflictelor educaționale. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 34-42. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.485:37 | ||||||
Pag. 34-42 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The success of a teacher relies on the nature of the relationships one establishes with his students in their interactions, a particularly important stage, since most impediments to both learning for students and professional development for teachers, are due to relational difficulties. As we will describe in this article, effective relationships help to avoid many conflicts in the educational environment. It is true that we must remain involved, which means not avoiding conflict. In addition, it is natural to have certain reactions (positive or negative), but even more important is to take professional responsibility for relational development and the consequences we manifest in resolving the conflict. Certainly, it is possible and important for new teachers to learn to observe and be observed during their relational development. |
||||||
Cuvinte-cheie faulty relationships, conflict, educational conflicts, relational conflict |
||||||
|