Complexitatea dificultăților relaționale și posibilele obstacole în rezolvarea conflictelor educaționale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
418 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-11 12:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.485:37 (5)
Procese sociale. Dinamică socială (577)
Educație (14210)
SM ISO690:2012
ŢĂRNĂ, Ecaterina. Complexitatea dificultăților relaționale și posibilele obstacole în rezolvarea conflictelor educaționale. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 34-42. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Complexitatea dificultăților relaționale și posibilele obstacole în rezolvarea conflictelor educaționale

CZU: 316.485:37

Pag. 34-42

Ţărnă Ecaterina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

The success of a teacher relies on the nature of the relationships one establishes with his students in their interactions, a particularly important stage, since most impediments to both learning for students and professional development for teachers, are due to relational difficulties. As we will describe in this article, effective relationships help to avoid many conflicts in the educational environment. It is true that we must remain involved, which means not avoiding conflict. In addition, it is natural to have certain reactions (positive or negative), but even more important is to take professional responsibility for relational development and the consequences we manifest in resolving the conflict. Certainly, it is possible and important for new teachers to learn to observe and be observed during their relational development.

Cuvinte-cheie
faulty relationships, conflict, educational conflicts, relational conflict