Rolul motivației în stimularea succesului școlar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
621 63
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 21:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.947.5:37 (20)
Psihologie (3396)
Educație (14324)
SM ISO690:2012
OPREA, Oana-Miruna. Rolul motivației în stimularea succesului școlar. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 378-385. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Rolul motivației în stimularea succesului școlar

CZU: 159.947.5:37

Pag. 378-385

Oprea Oana-Miruna12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială Oniceni, Forăști, Suceava
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

In this paper we addressed the role of motivation in stimulating school success. We analyzed the concept of motivation, through the multitude of definitions proposed by the literature. Motivation is an essential condition for the student's success in school work. Motivation underpins a coherent, consistent and long-lasting learning process. Ideally, extrinsic motivation, with maturation and growth of school and social experience, is transformed into intrinsic motivation. Moreover, the instructional-educational process must be designed in such a way as to provide the student with learning motivations appropriate to his or her level of development. Only in this way can motivation constitute a real "engine" of learning and, by implication, of development.

Cuvinte-cheie
motivation