Dezvoltarea personală a profesorilor din școlile gimnaziale în contextul hibridizării educației: rezultatele programului de intervenție
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
360 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-01 11:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:159.9 (5)
Organizarea instruirii (530)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
MOGOȘAN, Vergina. Dezvoltarea personală a profesorilor din școlile gimnaziale în contextul hibridizării educației: rezultatele programului de intervenție. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 306-311. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Dezvoltarea personală a profesorilor din școlile gimnaziale în contextul hibridizării educației: rezultatele programului de intervenție

CZU: 37.091:159.9

Pag. 306-311

Mogoșan Vergina12
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Școala gimnazială „Prof. Nicolae Caranda”, Glogova, Gorj
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

The intervention program aimed during 12 meetings held at the Gymnasium School „Prof. Nicolae Caranda”, Glogova, Gorj, România, the development of skills to establish relationships with students and colleagues, role adaptation, team work, communication, growth of emotional intelligence, growth of self-esteem to an experimental batch of 20 teachers who participated voluntarily, convinced that the personal development meetings are needed to improve the psychosocial skills needed in the context of the hybridization process of teaching-learning-evaluation of the past few years. The control group consisted of 20 teachers who did not consider it necessary to attend the meetings of personal development. Following the measurements performed in the post-intervention tests in both the experimental and the control group, it was found that the teachers from the experimental group who in the ascertainment stage achieved average and low scores on the psychosocial skills tests had significantly improved their scores, while in the control group stagnation was found, sometimes even regression.

Cuvinte-cheie
intervention program, teachers, school, meetings, Professional development, skills, training profile, student