Impactul familiei monoparentale asupra creșterii și dezvoltării copilului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
894 201
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 19:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1:159.922.7 (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
DIŢA, Maria. Impactul familiei monoparentale asupra creșterii și dezvoltării copilului. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 264-269. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Impactul familiei monoparentale asupra creșterii și dezvoltării copilului

CZU: 37.018.1:159.922.7

Pag. 264-269

Diţa Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

The influence of the family environment is conditioned by a number of characteristic factors, which are particularized from family to family, giving the specific note of the children's personality, as a reflection and echo of the parents personality. The atmosphere of the single-parent family, its lifestyle, principles and beliefs inspired to family members by parents, that is, by those who naturally create the family, their concerns, their level of culture, pedagogical training and interest in children's education, fairness in relations with people and attitude towards work, all these factors create an educational environment, that will decide the coordinates of the child's personality.

Cuvinte-cheie
family environment, child personality, culture, education, educational environment