Articolul precedent |
Articolul urmator |
894 201 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 19:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.1:159.922.7 (3) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
Psihologie (3362) |
SM ISO690:2012 DIŢA, Maria. Impactul familiei monoparentale asupra creșterii și dezvoltării copilului. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 264-269. ISBN 978-9975-46-450-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.1:159.922.7 | ||||||
Pag. 264-269 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The influence of the family environment is conditioned by a number of characteristic factors, which are particularized from family to family, giving the specific note of the children's personality, as a reflection and echo of the parents personality. The atmosphere of the single-parent family, its lifestyle, principles and beliefs inspired to family members by parents, that is, by those who naturally create the family, their concerns, their level of culture, pedagogical training and interest in children's education, fairness in relations with people and attitude towards work, all these factors create an educational environment, that will decide the coordinates of the child's personality. |
||||||
Cuvinte-cheie family environment, child personality, culture, education, educational environment |
||||||
|