Articolul precedent |
Articolul urmator |
418 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-30 14:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.356:159.922.7 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599) |
Psihologie (3388) |
SM ISO690:2012 CIUBOTARU, Natalia. Comunicare emoţională versus auzul emoțional – factori primordiali în dezvoltarea psihică a copilului cu dizabilități auditive. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 173-179. ISBN 978-9975-46-450-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.356:159.922.7 | ||||||
Pag. 173-179 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The study of the development of emotional communication and emotional hearing in children with hearing disabilities is necessary to understand their mental development characteristics as a basis for improving psycho-pedagogical correction. The need to study emotional communication and emotional hearing in children with hearing impairments is associated with the high importance of the developed structure of the activity of stable regulatory mechanisms that contribute to the development of emotional control of their own behavior. All these contributions on the line of theorizing the process of emotional communication versus emotional hearing in children with hearing disabilities, we present, at least in general terms, as well as effective methods in their development. |
||||||
Cuvinte-cheie emotional hearing, emotional communication, emotional sphere, audio-visual perceptions, phonetic graphism, polisensory and phonetic symbolism |
||||||
|