Comunicare emoţională versus auzul emoțional – factori primordiali în dezvoltarea psihică a copilului cu dizabilități auditive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
418 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 14:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.356:159.922.7 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
Psihologie (3388)
SM ISO690:2012
CIUBOTARU, Natalia. Comunicare emoţională versus auzul emoțional – factori primordiali în dezvoltarea psihică a copilului cu dizabilități auditive. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 173-179. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Comunicare emoţională versus auzul emoțional – factori primordiali în dezvoltarea psihică a copilului cu dizabilități auditive

CZU: 376.356:159.922.7

Pag. 173-179

Ciubotaru Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

The study of the development of emotional communication and emotional hearing in children with hearing disabilities is necessary to understand their mental development characteristics as a basis for improving psycho-pedagogical correction. The need to study emotional communication and emotional hearing in children with hearing impairments is associated with the high importance of the developed structure of the activity of stable regulatory mechanisms that contribute to the development of emotional control of their own behavior. All these contributions on the line of theorizing the process of emotional communication versus emotional hearing in children with hearing disabilities, we present, at least in general terms, as well as effective methods in their development.

Cuvinte-cheie
emotional hearing, emotional communication, emotional sphere, audio-visual perceptions, phonetic graphism, polisensory and phonetic symbolism