Articolul precedent |
Articolul urmator |
361 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-20 20:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.1:37.016 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3932) |
SM ISO690:2012 ROTARU, Maria. Repere metodologice pentru învăţare în clasă incluzivă. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 161-165. ISBN 978-9975-46-450-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.1:37.016 | ||||||
Pag. 161-165 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Inclusive education requires changing the role of the teacher in the educational process. This is reflected in: approaching the problems from the student's perspective; noticing and accepting the similarities and differences between himself and the students, as well as between the students themselves; respecting students' rights and showing an attitude of sensitivity towards the needs and interests of each other. Some methodological measures are proposed regarding the inclusive education of students with visual disabilities and those with communication difficulties. |
||||||
Cuvinte-cheie inclusive education, students with disabilities, methodological measures |
||||||
|