Repere metodologice pentru învăţare în clasă incluzivă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
361 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-20 20:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1:37.016 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3932)
SM ISO690:2012
ROTARU, Maria. Repere metodologice pentru învăţare în clasă incluzivă. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 161-165. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Repere metodologice pentru învăţare în clasă incluzivă

CZU: 376.1:37.016

Pag. 161-165

Rotaru Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

Inclusive education requires changing the role of the teacher in the educational process. This is reflected in: approaching the problems from the student's perspective; noticing and accepting the similarities and differences between himself and the students, as well as between the students themselves; respecting students' rights and showing an attitude of sensitivity towards the needs and interests of each other. Some methodological measures are proposed regarding the inclusive education of students with visual disabilities and those with communication difficulties.

Cuvinte-cheie
inclusive education, students with disabilities, methodological measures