Articolul precedent |
Articolul urmator |
434 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-25 10:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.4:159.922.7 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599) |
Psihologie (3372) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Adriana. Formarea relațiilor sociale la preșcolarii cu reținere în dezvoltarea psihică. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 127-132. ISBN 978-9975-46-450-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.4:159.922.7 | ||||||
Pag. 127-132 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Investigations on the clinical-psychological-pedagogical study of children with restraint in mental development have shown that deviations in cognitive activity are manifested by some features of communication, determined by the genesis of restraint in mental development, which also influences the formation of social and interpersonal relationships. We propose to describe several directions for the formation of social, interpersonal relationships in preschoolers with restraint in mental development and methods of psychological intervention in relation to each of the areas of mental development of the child: formation of interpersonal relationships in play, the formation of ,,I”, anxiety therapy in relation to the adult. |
||||||
Cuvinte-cheie restraint in mental development, social relationships, interpersonal relationships |
||||||
|