Formarea relațiilor sociale la preșcolarii cu reținere în dezvoltarea psihică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
434 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 10:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.4:159.922.7 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
Psihologie (3372)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Adriana. Formarea relațiilor sociale la preșcolarii cu reținere în dezvoltarea psihică. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 127-132. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Formarea relațiilor sociale la preșcolarii cu reținere în dezvoltarea psihică

CZU: 376.4:159.922.7

Pag. 127-132

Ciobanu Adriana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

Investigations on the clinical-psychological-pedagogical study of children with restraint in mental development have shown that deviations in cognitive activity are manifested by some features of communication, determined by the genesis of restraint in mental development, which also influences the formation of social and interpersonal relationships. We propose to describe several directions for the formation of social, interpersonal relationships in preschoolers with restraint in mental development and methods of psychological intervention in relation to each of the areas of mental development of the child: formation of interpersonal relationships in play, the formation of ,,I”, anxiety therapy in relation to the adult.

Cuvinte-cheie
restraint in mental development, social relationships, interpersonal relationships