Inteligența emoțională și socială
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
656 52
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-18 15:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942+316.6 (15)
Psihologie (3386)
Psihologie socială (973)
SM ISO690:2012
POPESCU, Maria, COJOCARU, Irina. Inteligența emoțională și socială. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 71-83. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Inteligența emoțională și socială

CZU: 159.942+316.6

Pag. 71-83

Popescu Maria, Cojocaru Irina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

Emotions play an important role in social interaction, in establishing a scenario, they have a role structure for a certain type of interaction with others. The emotional context is the one that gives meaning to the everyday language in which someone can say something with anger or affection. In behavior and communication, emotions play a crucial role, and emotional and social intelligence provide the ability to recognize their own feelings as well as those of others so as to relate as well as possible, it is characterized by interpersonal and social skills. The correct expression and interpretation of one's own or other people's emotional states is a central aspect of interpersonal communication. In this article we will analyze emotional and social intelligence. The latter is not a simple derivative of general intelligence, but rather the exact opposite.

Cuvinte-cheie
emotional intelligence, social intelligence, emotion, interpersonal communication, emotional awareness, interpersonal relationship