Criterii de amplificare a eficienței procesului didactic la catedra management artistic și culturologie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
462 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-18 00:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1.02:7.01 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
Estetică. Filozofie. Gust. Teoria artei în general (108)
SM ISO690:2012
GALAC, Lucia. Criterii de amplificare a eficienței procesului didactic la catedra management artistic și culturologie. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 mai 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2020, Vol.2, pp. 80-81. ISBN 978-9975-3311-5-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale
Vol.2, 2020
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 15 mai 2020

Criterii de amplificare a eficienței procesului didactic la catedra management artistic și culturologie

Efficency development principals of the teaching process of “artistic management and culturology” department

CZU: 378.1.02:7.01

Pag. 80-81

Galac Lucia
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2020


Rezumat

Eficientizarea procesului de predare-învățare constituie una dintre sarcinile de bază a învățământului universitar. Acțiunile de îmbunătățire continuă a calității studiilor în cadrul catedrei Management artistic și Culturologie vizează planificarea și realizarea efectivă a programelor de studii, întocmirea unor planuri de învățământ și curricule de calitate, îmbunătățirea continuă a procesului de predare – învățare – evaluare, perfecționarea continuă a corpului didactic, elaborarea și editarea lucrărilor științifico-metodice și instructiv-didactice ale corpului profesoral, monitorizarea permanentă a rezultatelor, introducerea unor criterii și proceduri de evaluare a calității pe toate segmentele procesului de învățământ, consultarea studenților, absolvenților și angajatorilor privind structura și calitatea prestației educaționale pentru îmbunătățirea acesteia. În vederea creşterii performanţelor personalului, cadrele didactice care asigură formarea specialiștilor în cadrul catedrei beneficiază de următoarele oportunități: participarea la diverse conferințe și seminare naționale și internaționale; participarea la conferințele și seminarele AMTAP; participarea la Seminarul metodologic pentru cadrele didactice de la catedră; participarea în calitate de membri ai juriului în cadrul festivalurilor, concursurilor la nivel național și internațional, membri ai comisiilor de experți; participarea la diverse proiecte artistice; realizarea trainingurilor; realizarea cursurilor de formare continuă și stagiilor de perfecționare profesională; efectuarea studiilor la ciclul III, doctorat. Este de menționat tradiția creșterii propriilor cadre, astfel o bună parte din angajați sunt foști absolvenți ai catedrei. Cadrele didactice de la catedră elaborează/actualizează curricula pe discipline, elaborează suporturi de curs și ghiduri metodice, publică lucrări didactico-metodice și științifice. Optând pentru cursuri interactive și pentru îmbinarea reușită a conținuturilor teoretice cu cele practice, cadrele didactice folosesc metode de învăţare centrate pe student. La disciplinele de specialitate (Regia și scenaristica manifestărilor artistice publice, Regia teatrului de amatori, Arta vorbirii, Etnografia, Folcloristica, Analiza fenomenului cultural etc.), precum și la celelalte discipline se utilizează un șir de metode interactive, printre care: metoda simulării, brainstorming-ul, problematizarea, studiul de caz, jocul de rol, improvizarea etc., contribuind, astfel, la dezvoltarea creativității profesionale. În cadrul orelor se încurajează învățarea prin cooperare. În cadrul disciplinelor Proiecte culturale și Cartografierea resurselor culturale studenții lucrează cu material concret din instituțiile de cultură din Republica Moldova. Pe parcursul anului studenții, absolvenții și angajatorii sunt consultați prin intermediul chestionarelor, în baza lor se propun diverse modalități de eficientizare a procesului didactic prin: revizuirea planului de învățământ, actualizarea curriculumurilor, optimizarea metodelor didactice etc.

Cuvinte-cheie
proces didactic, calitatea studiilor, perfecționarea corpului didactic, metode interactive