Articolul precedent |
Articolul urmator |
334 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-05-23 14:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
761(478+4) (1) |
Arte grafice. Grafică (131) |
SM ISO690:2012 RAŞCHITOR, Tatiana. Bienala internațională de gravură din Chișinău în contextul european. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 mai 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2020, Vol.2, p. 49. ISBN 978-9975-3311-5-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 15 mai 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 761(478+4) | ||||||
Pag. 49-49 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Urmărind cronicele artistice ale ultimilor ani semnalăm revigorarea interesului față de arta gravurii. Una dintre formele de popularizare și valorificare a limbajului grafic au devenit saloanele anuale și expozițiile-concurs de profil. Inițial la Ploiești (1993), apoi după anul 2000 la Cluj-Napoca, Timișoara, Ținutul Secuiesc, București, Tulcea și Iași, s-a format o tradiție durabilă de organizare a bienalelor internaționale de gravură. Această practică a fost preluată și aplicată la Chișinău, unde s-a statornicit Bienala internațională de gravură, care în anul 2019 a avut cea de-a V-a ediție. În ciuda tonului optimist, suma acestor activități prezintă o alertă, o reacție întârziată la performanțele industriei poligrafice, expansiunii artei digitale și artei media, dar și a componentului conceptual al artei contemporane, care susține supremația ideii, nu a execuției. În aceste circumstanțe manifestările artistice urmează să țintească și să motiveze nu doar profesioniștii, care rar apelează la tehnicile dificile ale stampei, dar și publicul neinițiat ce este invitat să contemple pe viu, afectiv și intelectual gravura. E cert că altoirea gustului pentru arta grafică poate fi realizat în contact direct cu opera, în cadrul unui dialog calitativ; resursele electronice oferă doar un acces cantitativ, distorsionând percepția obiectului fizic. Evoluția Bienalei Internaționale de gravură din Chișinău pe parcursul a celor 10 ani de existență, a avut un curs pozitiv. Acesta se reflectă în creșterea numărului participanților, atât locali cât și celor internaționali, diversificarea constantă a tehnicilor gravurii prezente pe simeze, îmbogățirea diapazonului tematic și, nu în ultimul rând, sporirea vizibilității internaționale. Componența internațională, spiritul competitiv și cerințele profesioniste elevate transformă Bienala de gravură într-un eveniment cultural semnificativ, studiul căruia va facilita punctarea evoluției gravurii din Republica Moldova. |
||||||
Cuvinte-cheie gravură, stampă, internaţional, European, bienală |
||||||
|