Particularitățile interpretării rolului Santuzzei din opera Cavalleria rusticana de Pietro Mascagni în contextul teatrului liric contemporan
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
339 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
782.1:792.56 (1)
Muzică dramatică. Operă (98)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
BUSUIOC, Tatiana, BADRAJAN, Svetlana. Particularitățile interpretării rolului Santuzzei din opera Cavalleria rusticana de Pietro Mascagni în contextul teatrului liric contemporan. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2020, nr. 3(58), pp. 161-165. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4269543
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 3(58) / 2020 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Particularitățile interpretării rolului Santuzzei din opera Cavalleria rusticana de Pietro Mascagni în contextul teatrului liric contemporan

Particularities of the interpretation of the role of Santuzza from the opera Cavalleria rusticana by Pietro Mascagni in the context of contemporary lyric theater

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4269543
CZU: 782.1:792.56

Pag. 161-165

Busuioc Tatiana, Badrajan Svetlana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2020


Rezumat

Santuzza’s part from Pietro Mascagni’s Cavalleria rusticana is distinguished by a special complexity, with moments of maximum dramatic tension. The analysis of the interpretation peculiarities of this feminine part from the perspective of the contemporary lyrical theater presents a special interest for musicologists, performers, directors etc. In the context of the modern show, the verist opera is a universal existential model, which can occur at any time, historical period; it is timeless. We will undertake a comparative interpretive analysis of Santuzza’s part performed by different contemporary vocalists: Lyudmila Monastyrskaya, Elina Garanča , Ekaterina Semenchuk, which has not been done so far.

Partida Santuzzei din Cavalleria rusticana de Pietro Mascagni se distinge printr-o complexitate aparte, cu momente de maximă tensiune dramatică. Abordarea particularităților interpretării acestei partide feminine din perspectiva teatrului liric contemporan prezintă un interes deosebit pentru muzicologi, interpreți, regizori ș.a. În contextul spectacolului modern, opera veristă constituie un model existențial universal, care poate să se producă în orice timp, perioadă istorică, fiind atemporală, iar rolul Santuzzei este un exemplu relevant în acest sens. Pentru prima dată, în studiu este efectuată o analiză comparată a partidei Santuzzei interpretate de distinsele vocaliste contemporane Lyudmila Monastyrskaya, Elina Garanča și Ekaterina Semenchuk.

Cuvinte-cheie
opera, verism, contemporary lyrical theatre, Santuzza, interpretive techniques, vocalists,

operă, verism, teatru liric contemporan, partidă feminină, Santuzza, tehnici interpretative, vocaliste