Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
339 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
782.1:792.56 (1) |
Muzică dramatică. Operă (98) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
SM ISO690:2012 BUSUIOC, Tatiana, BADRAJAN, Svetlana. Particularitățile interpretării rolului Santuzzei din opera Cavalleria rusticana de Pietro Mascagni în contextul teatrului liric contemporan. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2020, nr. 3(58), pp. 161-165. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4269543 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | |||||
Numărul 3(58) / 2020 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4269543 | |||||
CZU: 782.1:792.56 | |||||
Pag. 161-165 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Santuzza’s part from Pietro Mascagni’s Cavalleria rusticana is distinguished by a special complexity, with moments of maximum dramatic tension. The analysis of the interpretation peculiarities of this feminine part from the perspective of the contemporary lyrical theater presents a special interest for musicologists, performers, directors etc. In the context of the modern show, the verist opera is a universal existential model, which can occur at any time, historical period; it is timeless. We will undertake a comparative interpretive analysis of Santuzza’s part performed by different contemporary vocalists: Lyudmila Monastyrskaya, Elina Garanča , Ekaterina Semenchuk, which has not been done so far. |
|||||
Cuvinte-cheie opera, verism, contemporary lyrical theatre, Santuzza, interpretive techniques, vocalists, operă, verism, teatru liric contemporan, partidă feminină, Santuzza, tehnici interpretative, vocaliste |
|||||
|