Creativitatea și limitele etice ale marketingului social în sănătatea publică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
860 130
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 19:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:36+614.253 (1)
Probleme generale ale comerțului. Piața (811)
Asigurarea nevoilor mentale și materiale de viață (902)
Organizarea publică şi profesională a sănătăţii (871)
SM ISO690:2012
SAVCIUC, Oxana, TIMOTIN, Alina. Creativitatea și limitele etice ale marketingului social în sănătatea publică. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2020, nr. 3(58), pp. 80-85. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4269496
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 3(58) / 2020 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Creativitatea și limitele etice ale marketingului social în sănătatea publică

Creativity and ethical limits of social marketing in public health

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4269496
CZU: 339.138:36+614.253

Pag. 80-85

Savciuc Oxana1, Timotin Alina12
 
1 Academia de Studii Economice din Moldova,
2 Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2020


Rezumat

This paper aims to present the role of marketing creativity and how it can be applied in public health. Thus, there is a need to intersect three areas: marketing, public health and ethics. The idea of applying creative thinking does not refer only to promotion, but to the whole marketing complex, including: product, price and placement, and this can lead to ethical dilemmas, especially in the field of public health. The present article illustrates the connection between social marketing creativity and the ethical limits in which it is to be integrated. Promotion is the most visible element in the marketing mix, which is why in this research were analyzed five social video spots in terms of marketing creativity.

Prezenta lucrare își propune să abordeze rolul creativității etice de marketing și posibilitatea aplicării acesteia în sănătatea publică. Astfel, apare necesitatea de a intersecta trei domenii: marketingul, sănătatea publică și etica. Demersul de aplicare a gândirii creative nu se referă doar la promovare, ci la întreg complexul de marketing, inclusiv: produs, preț și plasament, iar acest fapt poate conduce la apariția unor dileme etice, mai ales în domeniul sănătății publice. Articolul de față vine să ilustreze legătura dintre creativitatea de marketing social și limitele etice în care aceasta urmează a fi integrată. Elementul de promovare este cel mai vizibil din mixul de marketing, fapt pentru care în prezenta cercetare au fost analizate cinci spoturi sociale prin prisma creativității de marketing.

Cuvinte-cheie
creativity, social marketing, ethics, public health,

creativitate, marketing social, etică, sănătate publică.