Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
860 130 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-05 19:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
339.138:36+614.253 (1) |
Probleme generale ale comerțului. Piața (811) |
Asigurarea nevoilor mentale și materiale de viață (902) |
Organizarea publică şi profesională a sănătăţii (871) |
SM ISO690:2012 SAVCIUC, Oxana, TIMOTIN, Alina. Creativitatea și limitele etice ale marketingului social în sănătatea publică. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2020, nr. 3(58), pp. 80-85. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4269496 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 3(58) / 2020 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4269496 | ||||||
CZU: 339.138:36+614.253 | ||||||
Pag. 80-85 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This paper aims to present the role of marketing creativity and how it can be applied in public health. Thus, there is a need to intersect three areas: marketing, public health and ethics. The idea of applying creative thinking does not refer only to promotion, but to the whole marketing complex, including: product, price and placement, and this can lead to ethical dilemmas, especially in the field of public health. The present article illustrates the connection between social marketing creativity and the ethical limits in which it is to be integrated. Promotion is the most visible element in the marketing mix, which is why in this research were analyzed five social video spots in terms of marketing creativity. |
||||||
Cuvinte-cheie creativity, social marketing, ethics, public health, creativitate, marketing social, etică, sănătate publică. |
||||||
|