Clasificarea Companiilor Militare Private prin prisma provocărilor generate de conflictele armate contemporane
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
484 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-09 14:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
341.1/.8+327.5+355.216 (1)
Dreptul organizațiilor internaționale (273)
Persoane și obiecte ale dreptului internațional (1502)
Drept de război. Relații de drept internațional în timp de război (2797)
Drept penal internațional (4236)
Arbitraj internațional. Jurisdincție internațională (5836)
Drept diplomatic (7485)
Drept consular (9136)
Blocuri internaționale. (214)
Recrutarea efectivelor. Rechiziția resurselor, rezervelor. Potențial militar. Recrutări (70)
SM ISO690:2012
ZACON, Corina. Clasificarea Companiilor Militare Private prin prisma provocărilor generate de conflictele armate contemporane. In: Știinţa juridică autohtonă prin prisma valorilor și tradiţiilor europene, 16 octombrie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2018, pp. 145-155. ISBN 978-9975-3471-1-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Știinţa juridică autohtonă prin prisma valorilor și tradiţiilor europene 2018
Conferința "Știinţa juridică autohtonă prin prisma valorilor și tradiţiilor europene"
Chișinău, Moldova, 16 octombrie 2018

Clasificarea Companiilor Militare Private prin prisma provocărilor generate de conflictele armate contemporane

Private Military Companies Classification as a Result of the Challenges Generated by Current Armed Conflicts

CZU: 341.1/.8+327.5+355.216

Pag. 145-155

Zacon Corina
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 decembrie 2020


Rezumat

Actualmente Industria Privată pentru furnizarea Serviciilor militare și de Securitate se extinde tot mai mult. Cererea este enormă și clienți sunt dispuși să investească în contracte operaționale a misiunilor pe teritorii post-razboi. Acest articol va delimita funcțiile și răspunderea purtată de diverși actori militari implicați. Nu este corect să considerăm că odata ce guvernul a contractat o Companie Militară și de Securitate Privată, toți angajații acestei organizații vor purta arme și vor întrebuința violență fatală pe teren. Din contra, doar un procen foarte de mic din costul unui astfel de contract va fi distribuit celor aflați fizic pe teren, pe cînd cea mai mare parte va fi oferită actorile din spatele acestor conflicte armate, celor care asigură buna funcționare a planurilor, care implimentează logistica misiunilor, celor care pregătesc și instruiesc cadrele active pe teren, precum și recrutează civili cu experiență militară și respectiv celor care analizează riscurile posibile în cadrul misiunilor și stabilesc limitele și planificările ulterioare. Scopul contractelor sunt și ele foarte important de fi analizate, deoarece aceste angajamente cad sub incidența diferitor jurisdicții. Fie că angajații au fost contractați pentru o lovitură de stat sau pentru a asigura securitatea taberelor de refugiați, fiecare din aceste Companii Militare și de Securitate Private cad sub incidența diferitor tratate care reglementează activitatea mercenarilor, precum și utilizarea forței și armelor fatale în încălcarea drepturilor universale ale omului. Fiecare stat în particular, încearcă să creeze un răspuns legislativ care ar urmări reglementarea forțelor armate private și suport militar, precum și a promova valorile publice în cadrul operațiunilor armate private. Acest articol analizează pe scurt metodele de supraveghere și limitare a mercenarilor și a tututor elementelor component de furnizare de suport militar în Africa de Sud, Marea Britanie, precum și Suedia.

Current days are severely marked by the fact that Private Military and Security Companies are broadly expanding in such a manner that is merely becoming highly industrialized. Frequent request, and highly willing clients, are more than happy investing in operational contracts involving development of armed missions in post-war zones. This Article, has the sole purpose of distinguishing the functions and the liabilities carried by these military actors throughout the entire period of their contract. It is highly unfair generalizing that once a Private Military Company is recruited by a government, all their employees will be carrying guns and engage into armed conflict. As the precedent establishes, those particular active workers receive the lowest amount from the entire sum, while the highest amount is allocated for the operational, logistics and all other aspects of the backstage. Most of the times, these particular individuals, create plans, implement a functional operational logistics, outsource and train civilians with a military background, as well as analyze all operational risks and establish procedural limits and guidance. It is also very important to pay specific attention to contracts, since the way those are filled out are incorporated within specific jurisdictions. Regardless if these Companies have been contracted for the purpose of developing a state d’coupe or for the purpose of insuring and restricting the violence, the activity of these Companies fall under territorial jurisdictions that regulate mercenary activity, use of force and violation of universal human rights. Each State in particular, tries to consolidate a compelling system of law that would follow the activity and abuse of the military activity and military support, as well as promoting public values within the development of private military operations. Therefore, this article will analyze majority of all methods of surveillance and limitation of the mercenary activity and of all adjacent departments that supports and furnishes military support, within territories such as South Africa, Great Britain and Sweden.

Cuvinte-cheie
mercenari, conflicte armate, logistică, suport armat, suport oranizațional, managmentul riscurilor, categorii de mercenari, finanțare armatei, civili înarmați