Protecția și impactul consumatorului asupra comportamentului de consum
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
498 61
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 14:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
346.548 (17)
Regulamente de ordin și control economic (93)
SM ISO690:2012
CAZACU, Ana, PLĂMĂDEALĂ, Cătălina, MOVILĂ, Irina. Protecția și impactul consumatorului asupra comportamentului de consum. In: Interuniversitaria, 8 octombrie 2020, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Ediția 16, pp. 144-151. ISBN 978-9975-50-248-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 16, 2020
Colocviul "Interuniversitaria"
Bălți, Moldova, 8 octombrie 2020

Protecția și impactul consumatorului asupra comportamentului de consum

CZU: 346.548

Pag. 144-151

Cazacu Ana1, Plămădeală Cătălina2, Movilă Irina2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 7 decembrie 2020


Rezumat

The consumer, in his capacity as a carrier of the demand for goods, plays an important role in the market mechanism, constituting, at the same time, the reference element of all actions undertaken both by the producer and by the trader. The success of living a healthy life also depends on the quality of the products purchased. Consumer behavior is motivated by a complexity of factors that directly or indirectly influence the buying and consuming process, the consumer's situation must be monitored not only in economic context but also lifestyle. Consumer protection gives the customer the opportunity to feel special when going somewhere, to feel protected, to feel safe. This specialty of the future will contribute, to the greatest extent, to minimizing the risks of consumers and will provide them with a high degree of protection that will give them confidence.

Cuvinte-cheie
protection, consumer satisfaction, Quality, consumer activity, legislation