Instrumente de analiza sentimentelor pentru limba româna
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
592 66
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-04 10:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77+811.135.1 (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (776)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1453)
SM ISO690:2012
MOISA, Anastasia. Instrumente de analiza sentimentelor pentru limba româna. In: Viitorul ne aparţine, Ed. 10, 20 mai 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogr. "Biotehdesign", 2020, Ediţia 10, T, p. 78. ISBN 978-9975-3389-4-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Viitorul ne aparţine
Ediţia 10, T, 2020
Conferința "Viitorul ne aparţine"
10, Chişinău, Moldova, 20 mai 2020

Instrumente de analiza sentimentelor pentru limba româna

CZU: 316.77+811.135.1

Pag. 78-78

Moisa Anastasia
 
Universitatea de Stat „Dimitrie Cantemir”
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2020


Rezumat

În ultimele decenii folosirea internetul a crescut considerabil iar volumul textelor postate online crește zilnic, fiind o prezență constantă în viața fiecăruia. Recomandările, recenziile, discuții în bloguri și forumuri, evaluări ale produselor, sunt doar câteva din mijloacele folosite pentru a influența viitoarele decizii. Acest lucru a atras atenția sporită a cercetătorilor din psihologie, sociologie, marketing și alte domenii. Analiza sentimentelor a devenit un instrument cheie în aplicațiile de social media, incluzând opinia utilizatorilor despre produse și servicii, monitorizarea politică a presei în timpul campaniilor electorale și chiar influența asupra pieței bursiere. Există diferite instrumente pentru analiza sentimentelor, care explorează o varietate de tehnici, acestea se bazează pe dicționare lexicale sau învățarea mașinii. Scopul acestei lucrări este utilizarea tehnologiilor noi pentru crearea unui instrument, cu ajutorul căruia se va putea efectua analiza sentimentelor asupra oricărui text scris în limba română cu o minimă eroare. Acest instrument va fi dezvoltat și lansat pentru comunitate ca un cadru deschis și liber pentru analiza sentimentului în limba română, putând fi ulterior utilizat de către cercetători din domeniul de sociologie, psihologie, marketing etc. Primul pas în îndeplinirea acestei sarcini este crearea unei baze de resurse de opinii și recenzii în limba română din web-ul moldovenesc și românesc și selectarea cuvintelor ce au importanță sentimentală în transmiterea informației către cititor. Introducerea acestor cuvinte într-o bază de date și adnotarea lor corespunzător, 0 - pentru cuvinte negative respectiv 1 - pentru cuvinte pozitive. Următoarea etapă este cea de învățare automată. Folosind texte/ propoziții alese de către dezvoltatori, se învăță mașina să distingă textele pozitive de cele negative. A fost aplicată tehnologia ,,Machine Learnig’’, o mașină ce are un set de algoritmi de înălțare, în baza unui model matematic bazat pe date de probă. Cea din urmă etapă este elaborarea unui program în scopul automatizării acestui proces de analiză a sentimentelor. În concluzie, această aplicație va fi utilizată de toți cei ce pun accent pe opiniile oamenilor deoarece, opiniile cumulate pot determina valoarea unui produs, a unui individ, a unei idei sau a unui eveniment.