Promovarea patrimoniului cultural în școala cu predare în limba rusă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
406 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 08:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
008:37(=161.1)(478) (1)
Civilizație. Cultură. Progres (818)
Educație (14201)
SM ISO690:2012
. Promovarea patrimoniului cultural în școala cu predare în limba rusă. In: Valorificarea patrimoniului etnocultural: în educaţia tinerei generaţii și a societăţii civile, 24 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul Patrimoniului Cultural, 2020, Editia 5, p. 55. ISBN 978-9975-52-222-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea patrimoniului etnocultural
Editia 5, 2020
Conferința "Valorificarea patrimoniului etnocultural în educaţia tinerei generaţii și a societăţii civile"
Chişinău, Moldova, 24 noiembrie 2020

Promovarea patrimoniului cultural în școala cu predare în limba rusă

CZU: 008:37(=161.1)(478)

Pag. 55-55

 
Liceul Teoretic „Natalia Gheorghiu”
 
 
Disponibil în IBN: 25 noiembrie 2020


Rezumat

Unul din obiectivele educaționale ale învățământului din Republica Moldova este educarea respectului pentru valorile culturii românești nu numai în școlile naționale, ci și în școlile cu predare în limba rusă. Globalizarea, omogenizarea sunt fenomene sociale cu impact decisiv asupra comportamentului tinerei generații, deschisă spre noile modele de comportament, mentalitate, stil de viață. Patriotismul și valorile spirituale devin noțiuni tot mai sterile, în pofida faptului că toate disciplinele școlare: limba și literatura română, educația civică, geografia, istoria, educația muzicală etc. se bazează pe competențe specifice privind valorificarea etnoculturală. Cea de a cincea competență specifică la disciplina limba și literatura română prevede valorificarea experiențelor lingvistice și de lectură în variate domenii de comunicare în limba română, demonstrând apreciere, respect pentru valorile culturii naţionale/universale, deschidere pentru exprimarea identităţii naţionale. Astfel tânăra generație are posibilitatea de a se forma în maniera unor principii general-umane, studiind tradițiile și cultura poporului nostru. Un argument, în această ordine de idei, ar fi studierea elementelor de patrimoniu cultural la lecțiile de limbă și literatură română, care formează o generație bogată spiritual, încadrată în tiparele unei gândiri sănătoase sub aspect moral, etic, social. Lecțiile de limbă și literatură română implică elemente ale valorilor creștine: credința, speranța, dragostea, familia, toleranța, adevărul, binele. Operele literare care se studiază oferă o multitudine de modele de viață, pe care elevii le interpretează, compară cu situații concrete din viața și experiența personală. Studiul elementelor etnoculturale, tradițiilor îmbrăcate în haina folclorică, permite asimilarea acestor valori într-o formă de joc, de relaxare și satisfacție sufletească. În concluzie, promovarea patrimoniului cultural în sistemul educațional implică aspecte pozitive, ce contribuie la formarea tinerei generații în spiritul responsabilității civice, toleranței față de valorile etnoculturale și respectului față de identitatea culturală.

Cuvinte-cheie
valori spirituale, morală, etnocultura, tradiţie, educaţie