Repere în elaborarea criteriilor de evaluare ale competențelor școlare în învățământul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
622 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-16 18:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147:373.3 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2575)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013)
SM ISO690:2012
STRATAN, Victoria. Repere în elaborarea criteriilor de evaluare ale competențelor școlare în învățământul primar. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 260-264. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Repere în elaborarea criteriilor de evaluare ale competențelor școlare în învățământul primar

CZU: 378.147:373.3

Pag. 260-264

Stratan Victoria
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 21 noiembrie 2020


Rezumat

În evaluarea modernă, sintagma „criteriu de evaluare” reprezintă noţiunea centrală. Existența și elaborarea judicioasă a criteriilor de evaluare este esențială pentru orice tip de evaluare. În articol se elucidează, evolutiv, semnificaţiile noţiunii „criteriu de evaluare”, se figurează și se descriu modelele de interpretare a criteriilor în evaluarea şcolară. Sunt prezentate exigențele privind elaborarea, selectarea criteriilor de evaluare, în vederea eficientizării procesului de predare-învățare-evaluare.

In modern evaluation, the phrase "assessment criterion" is the central notion. The existence and judicious development of the evaluation criteria is essential for any type of assessment. The article interprets the meanings of the concept of 'assessment criterion' and describes models of interpretation of the criteria in the school assessment. Requirements for the development of evaluation criteria are presented in order to make the teaching-learning-assessment process more efficient.

Cuvinte-cheie
evaluare, criteriu de evaluare, descriptor de performanță, competenţă,

evaluation, evaluation criterion, performance descriptor, competence