Articolul precedent |
Articolul urmator |
415 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-16 14:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.881.13:373.3 (3) |
Educație (14191) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1998) |
SM ISO690:2012 MIDRIGAN, Tatiana. Interpretarea – etapă de a analiză a textului literar în clasele primare. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 174-177. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 2, 2020 |
||||||
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective" Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 372.881.13:373.3 | ||||||
Pag. 174-177 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Lectura înseamnă întâlnirea cu textul, iar interpretarea - sensul textului. Interpretarea se produce la fiecare întâlnire cu elevul-cititor și depinde de experiența și cultura individului și urmărește conturarea unor semnificații posibile: semnificații ale unora din semnele ce compun textul și / sau semnificația textului, în întregul sau. De aceea, a interpreta înseamna: a corela secvența introductivă cu cea finală; a citi începutul textului din perspectiva ultimelor rânduri; a conferi sens și ordine probelor prin care trec eroii; a descifra valorile unor obiecte și a justifica ordinea în care sunt primite sau date; a da alt sens decât cel existent; a "reconstitui" textul. |
||||||
Cuvinte-cheie text literar, lectură, interpretare, lectura interpretativă, literary text, reading, interpretation, interpretive reading |
||||||
|