Instruirea problematizată - forţă integratoare a activităţii creative la elevii de vârstă școlară mică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
459 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-21 19:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3:373.3 (6)
Educație (14311)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
SM ISO690:2012
FLUIERAR, Valentina. Instruirea problematizată - forţă integratoare a activităţii creative la elevii de vârstă școlară mică. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 162-168. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Instruirea problematizată - forţă integratoare a activităţii creative la elevii de vârstă școlară mică

CZU: 371.3:373.3

Pag. 162-168

Fluierar Valentina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 21 noiembrie 2020


Rezumat

Problema abordată reflectă aspectele esențiale ale activităţii creative la elevii de vârstă şcolară mică. Elementul dominant în gestionarea mijloacelor didactice eficiente pentru soluţionarea problemei date constă în aspectul instrumental, operațional apt pentru încadrarea elevului mic în procesul de căutare a relaţiilor dintre obiectele şi fenomenele naturii – proces care asigură formarea premiselor unor moduri generalizate de acţiuni mentale şi practice. Abordarea holistică, în plan didactic, a instruirii problematizate scoate în evidenţă potenţialul său euristic şi activizator, iar rezolvarea sarcinilor-problemă devine rezultatul activităţii creative efectuate de elevi.

The issue addressed reflects the essential aspects of creative activity in early age pupils. The dominant element in the management of effective teaching aids for solving the given problem consists in the instrumental, operational aspect suitable for framing the young school age pupils in the process of searching for relationships between objects and natural phenomena – a process that ensures the formation of generalized ways of mental and practical actions. The holistic approach, in didactic plan, of the problematic training highlights its heuristic and activating potential, and the solving of the problem-tasks becomes the result of the creative activity performed by the pupils.

Cuvinte-cheie
activitate creativă, instruire problematizată, problemă, întrebare-problemă, situaţie-problemă, sarcină-problemă, rezolvare de probleme, elevi de vârstă şcolară mică,

creative activity, problem-based training, problem, question-problem, situation-problem, taskproblem, problem solving, early age children