Fantasmele de acțiune în abordarea copiilor preșcolari prin prisma parfadigmei psihanalitice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
605 51
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 15:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.964.2-053.4 (1)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana, ISAC, Olga. Fantasmele de acțiune în abordarea copiilor preșcolari prin prisma parfadigmei psihanalitice. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 127-136. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Fantasmele de acțiune în abordarea copiilor preșcolari prin prisma parfadigmei psihanalitice

CZU: 159.964.2-053.4

Pag. 127-136

Antoci Diana, Isac Olga
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 21 noiembrie 2020


Rezumat

În articol este scos în evidență fenomenul fantasmei, prezentat ca unul dintre cele mai importante elemente de bază ale psihanalizei, evidențiind legătura strânsă dintre conștient și inconștient. Sunt luate în considerare conștientizarea fantasmului și rezoluția simbolică a acestuia în procesul dezvoltării și maturizării copilului, printr-un aspect psihoterapeutic. Se acordă o atenție deosebită ambiguității acestui concept, complexității, dezvoltării și originii sale prin prisma paradigmei psihanalitice, revelată succesiv.

The article emphasizes the phenomenon of phantasm, presented as one of the most important basic elements of psychoanalysis, highlighting the close connection between conscious and unconscious. Awareness of phantasm and its symbolic resolution in the process of development and maturity of child are taken into account, through a psychotherapeutic aspect. Particular attention is paid to the ambiguity of this concept, its complexity, development and origin through the prism of psycho-analytical paradigm, revealed successively.

Cuvinte-cheie
fantasmele de acțiune, relația mama-copil, inconștient, conștient, dorința de acționa,

action phantasm, mother-child relationship, unconscious, conscious, desire to act