Articolul precedent |
Articolul urmator |
1412 199 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 21:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.42-053.4 (1) |
Procese sociale. Dinamică socială (580) |
SM ISO690:2012 ANDRASCIUC, Vasilica. Modalităţi de dezvoltare a socializării copilului preşcolar. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 122-126. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 2, 2020 |
||||||
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective" Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.42-053.4 | ||||||
Pag. 122-126 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dezvoltarea preşcolarului se realizează atât în mediul familial, cât şi în cadrul serviciilor specializate, precum creşa sau grădiniţa. Prin joc, copiii îşi dezvoltă abilităţile cognitive şi învaţă noi modalităţi de interacţiune socială. Investiţia în copii la vârste cât mai fragede conduce, pe termen lung, la dezvoltarea socială a acestora şi la realizarea susţinută a drepturilor copiilor. Părintele este partenerul-cheie în educaţia copilului, iar relaţia familie – grădiniţă – comunitate este hotărâtoare. Procesul de integrare în societate începe în familie din timpul copilăriei mici, când intervin primele contacte sociale şi experienţe de viaţă, şi continuă de-a lungul vieţii omului, odată cu dobândirea unor statusuri şi roluri succesive. În grădiniţă, copilul îşi continuă construirea propriei identităţi. Pentru copil, este un moment important al construcţiei sale ca persoană. |
||||||
Cuvinte-cheie preşcolaritatea, grădiniță, familie, parteneriat, dezvoltare, socializare, joc, preschool, kindergarten, family, partnership, development, socialization, play |
||||||
|