Modalităţi de dezvoltare a socializării copilului preşcolar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1412 199
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 21:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.42-053.4 (1)
Procese sociale. Dinamică socială (580)
SM ISO690:2012
ANDRASCIUC, Vasilica. Modalităţi de dezvoltare a socializării copilului preşcolar. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 122-126. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Modalităţi de dezvoltare a socializării copilului preşcolar

CZU: 316.42-053.4

Pag. 122-126

Andrasciuc Vasilica12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Tehnologic Al. Filipaşcu, Maramureş
 
 
Disponibil în IBN: 21 noiembrie 2020


Rezumat

Dezvoltarea preşcolarului se realizează atât în mediul familial, cât şi în cadrul serviciilor specializate, precum creşa sau grădiniţa. Prin joc, copiii îşi dezvoltă abilităţile cognitive şi învaţă noi modalităţi de interacţiune socială. Investiţia în copii la vârste cât mai fragede conduce, pe termen lung, la dezvoltarea socială a acestora şi la realizarea susţinută a drepturilor copiilor. Părintele este partenerul-cheie în educaţia copilului, iar relaţia familie – grădiniţă – comunitate este hotărâtoare. Procesul de integrare în societate începe în familie din timpul copilăriei mici, când intervin primele contacte sociale şi experienţe de viaţă, şi continuă de-a lungul vieţii omului, odată cu dobândirea unor statusuri şi roluri succesive. În grădiniţă, copilul îşi continuă construirea propriei identităţi. Pentru copil, este un moment important al construcţiei sale ca persoană.

The development of the preschooler is realized both in the family environment and in the specialized services, such as the nursery or the kindergarten. Through play, children develop their cognitive skills and learn new ways of social interaction. Investing in children at an early age leads, in the long run, to their social development and to the sustained realization of children's rights. The parent is the key partner in the child's education, and the family-kindergarten-community relationship is crucial. The process of integration into society begins in the family during early childhood, when the first social contacts and life experiences occur, and continues throughout human life, with the acquisition of successive statuses and roles. In kindergarten, the child continues to build his own identity. For the child, it is an important moment of his construction as a person.

Cuvinte-cheie
preşcolaritatea, grădiniță, familie, parteneriat, dezvoltare, socializare, joc,

preschool, kindergarten, family, partnership, development, socialization, play