Meritocrația și procese meritocratice versus traseul profesional în educație
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
694 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-11 14:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126 (122)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2561)
SM ISO690:2012
POSŢAN, Liliana. Meritocrația și procese meritocratice versus traseul profesional în educație. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 76-80. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Meritocrația și procese meritocratice versus traseul profesional în educație

CZU: 378.126

Pag. 76-80

Posţan Liliana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 21 noiembrie 2020


Rezumat

Articolul prezintă o analiză a documentelor normatice și metodologice cu privire la dezvoltarea profesională a resurselor umane în educație, prin prisma conceptelor meritoctație și traseul profesional în educație. Demersul analitic urmărește estimarea valorii comportamentului profesional bazat pe meritocrație și a traseului profesional asumat, bazat pe încredere. În concluzie la cele analizate în articol, autoarea conchide că, deși conceptele meritoctație și traseu profesional în educație au capătat, în ultimii 7-5 ani, uzanță și aplicabilitate la nivelul proceselor de management al carierei și de dezvoltare profesională a resurselor umane, nu este atestată o viziune coerentă în domeniul dezvoltării profesionale a resurselor umane la nivel de sistem, se resimte lipsa unui document de politici și a unei abordări strategice, care ar integra documentele normative, administrarive, metodologice în vigoare.

The article presents an analysis of the normative and methodological documents on the professional development of human resources in education, through the prism of meritoctation concepts and the professional path in education. The analytical approach aims to estimate the value of professional behaviour based on meritocracy and the professional path assumed, based on trust. In conclusion to those analysed in the article, the author concludes that, although the concepts of meritoctation and career path in education have, in the last 7-5 years, acquired usage and applicability at the level of career management and professional development processes of human resources, a coherent vision in the field of professional development of human resources at system level is not attested, there is a lack of a policy document and a strategic approach, which would integrate the regulatory, administrative, methodological documents in force.

Cuvinte-cheie
educaţie, dezvoltare profesională, meritocrație, traseu profesional, carieră,

education, Professional development, meritocracy, professional route, career