Delimitări conceptuale ale competenței și caracteristicele ei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
518 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-19 16:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3 (442)
Educație (14324)
SM ISO690:2012
CUCEREAVÎI, Elena. Delimitări conceptuale ale competenței și caracteristicele ei. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 45-49. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Delimitări conceptuale ale competenței și caracteristicele ei

CZU: 371.3

Pag. 45-49

Cucereavîi Elena
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 21 noiembrie 2020


Rezumat

Implementarea cirriculei modernizate în sistemul educațional în Republica Moldova a reiterat interesul faţă de conceptul de competenţă. Educația axată pe competenţe reflectă achiziţiile cercetărilor ştiinţelor educaţiei conform cărora, graţie deţinerii competenţelor, educabilul poate realiza, în mod exemplar, transferul şi mobilizarea cunoştinţelor şi a abilităţilor în contexte şi situaţii reale de viaţă. Promovarea competenţelor, sincronizarea educaţiei sistemului naţional la imperativele timpului, la standardele europene, a condiționat nemijlocit revizuirea abordărilor conceptului de competență.

The implementation of the modernized curriculum in the educational system in the Republic of Moldova reiterated the interest in the concept of skills. Skills-based education reflects the acquisition of research in education sciences, according to which, thanks to the possession of skills, the learner can achieve, in an exemplary way, the transfer and mobilization of knowledge and skills in real life contexts and situations. The promotion of skills, the synchronization of the education of the national system to the requirements of the time, to the European standards, directly conditioned the revision of the approaches of the concept of skills.

Cuvinte-cheie
competenţă, formarea competențelor, cunoştinţe, capacităţi, atitudini,

skills, formation of skills, knowledge, abilities, attitudes