Idealul pedagogic în contextul provocărilor societale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
475 27
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-19 17:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.2 (72)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
SM ISO690:2012
ISAC, Ştefania. Idealul pedagogic în contextul provocărilor societale. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 442-448. ISBN 978-9975-48-178-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății"
Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020

Idealul pedagogic în contextul provocărilor societale

CZU: 37.013.2

Pag. 442-448

Isac Ştefania
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 12 noiembrie 2020


Rezumat

Learning as a participatory process, as a lived experience, with the main purpose of understanding the correlation between knowledge, skills, attitudes and values and to ensure their transfer in behavior, in concrete life situations; the main capacity of teachers, supported by mastery of the relevant content and form of expected learning outcomes, becomes the design of learning experiences; imagination is the main characteristic of the „good teacher”; he masterfully designs scenarios of activities, creates events, „critical incidents” that are nothing but relevant learning paths that motivate and keep students focused in a natural way. The sum of the professional competencies of the pedagogue and their degree of development conditions the extent to which he can assume various professional roles; society can dictate others – the ideal pedagogue.