Patrimoniul arhitectural vitivinicol – factor pozitiv de influență asupra vizibilității întreprinderilor din domeniu pe piețele de desfacere
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
383 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-15 16:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
725.42:663.2 (19)
Arhitectură (635)
Vin. Producerea vinului. Oenologie (442)
SM ISO690:2012
TRIFAN, Aurelia. Patrimoniul arhitectural vitivinicol – factor pozitiv de influență asupra vizibilității întreprinderilor din domeniu pe piețele de desfacere. In: Studii culturale: . Zilele Europene ale Patrimoniului Cultural, Ed. 2, 24 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia "Garomont Studio", 2020, Ediția 2, p. 52. ISBN 978-9975-3358-7-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studii culturale
Ediția 2, 2020
Simpozionul "Simpozionul naţional de studii culturale"
2, Chişinău, Moldova, 24 septembrie 2020

Patrimoniul arhitectural vitivinicol – factor pozitiv de influență asupra vizibilității întreprinderilor din domeniu pe piețele de desfacere

CZU: 725.42:663.2

Pag. 52-52

Trifan Aurelia
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 10 noiembrie 2020


Rezumat

Tendințele moderne de dezvoltare a sectorului vitivinicol din țară se caracterizează prin reformarea modelului de afaceri al întreprinderilor din industrie, orientate îndeosebi spre sporirea vizibilității pe piețele de export, dar și pe piața domestică. Un element important în această direcție reprezintă identificarea punctelor de diferențiere (identitate) ale vinăriilor autohtone în raport cu cele mondiale și valorificarea lor. Astfel, patrimoniul arhitectural vitivinicol prezintă un factor determinant în realizarea acestor obiective, iar studierea lui desemnează interesul atât pentru filiera vitivinicolă, cât și pentru imaginea întregii țări. În acest demers se examinează moștenirea istorică din domeniul construcțiilor vitivinicole din Republica Moldova și modelele sale de dezvoltare la diferite etape. Drept consecință a schimbărilor ce se desfășoară, în prezent, la nivel mondial și național în domeniul industriei vinificației, conjugate cu mobilitatea vizitatorilor, se constată o revizuire structurală a imaginii de ansamblu a complexurilor vitivinicole autohtone bazate pe o serie de principii specifice: de continuitate prin clădirile cu valoare arhitecturală rămase pe teritoriul acestora, de prioritate a mediului ambiental, de diversitate arhitecturală, de integrare a funcțiilor nonproducție, de organizare a zonării spațiului public multifuncțional etc. Direcțiile de cercetare ale studiului sunt concentrate pe evaluarea componentelor complexurilor vitivinicole în vederea capacității acestora de a face față problemelor de ordin economic, social și cultural prin crearea unei structuri optime și a unui aspect arhitectural expresiv adecvat destinației noilor exigențe. Aceasta a condiționat opțiunea pentru elaborarea subiectului, important ca fenomen actual arhitectural și social – crearea noii imagini a întreprinderilor de vinificație modernă.