Transformarea digitală a comerţului international
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
542 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 14:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.5:004.738.5(100+478) (1)
Comerț exterior. Comerț internațional (385)
Comunicații între calculatoare. Rețele de calculatoare (522)
SM ISO690:2012
LEAHOVCENCO, Alexandru. Transformarea digitală a comerţului international. In: Economica, 2020, nr. 3(113), pp. 128-143. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(113) / 2020 / ISSN 1810-9136

Transformarea digitală a comerţului international

Digital Transformation of International Trade

CZU: 339.5:004.738.5(100+478)
JEL: M14, L86.

Pag. 128-143

Leahovcenco Alexandru
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 noiembrie 2020


Rezumat

În lumea contemporană, cu toate provocările acesteia, este dificilă sesizarea tendințelor din orice domeniu. Dezvoltarea rapidă a tehnologiilor informaționale a declanșat un val imens de informații, care, la rândul lor, au afectat metodele de prelucrare și transformare a acestora. În consecință, au apărut noi concepte și noi modele economice. Referitor la subiectul articolului, constatăm, evident, că dogmatismul comerțului tradițional se epuizează și se transformă într-un model nou. Acest fenomen, numit digitalizare, a pătruns în toate ariile societății umane dar cel mai esenţial lucru constă în faptul că a afectat cea mai importantă ramură a societății umane, comerțul. În articolul dat, sunt expuse idei și concepte, care dezvăluie acest proces de transformare a comerțului tradițional într-un model digital, se explică unele criterii principale, care afectează acest proces și prognozează tendințele, ce vor predomina în viitorul şi în care transformarea modelului comerțului tradițional, se va finaliza complet.

In the contemporary world, with all its challenges, it is difficult to detect trends in any field. The rapid development of information technologies has caused a huge wave of information, which in turn has affected the methods of its processing and transformation. As a result, new concepts and new economic models emerged. As far as the subject of the article is concerned, it is clear that the dogmatism of traditional trade is exhausted and is turning into a new model. This phenomenon, called digitalization, has penetrated all areas of human society but the most important thing is that it has affected the main branch of human society, trade. The given article outlines ideas and concepts that reveal this process of transforming traditional commerce into a digital model, giving explanations of main criteria that affect this process and forecasting trends that will prevail in the promising future in which the transformation of the traditional trade model will be completed.

Cuvinte-cheie
comert electronic, digitalizare, servicii electronice,

e-commerce, Digitalization, e-services