Definiții specializate ale termenilor de marketing
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
820 93
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 00:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81’374.2:373.46:339.138 (1)
Lingvistică. Limbi (5046)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2012)
Probleme generale ale comerțului. Piața (811)
SM ISO690:2012
DRUŢĂ, Inga, VIERU, Lidia, VLAS, Mariana. Definiții specializate ale termenilor de marketing. In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european: Paul GOMA In memoriam. Est-etica rezistenței prin adevăr, 6 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: "Tipocart Print" SRL, 2020, Ediţia 14, pp. 94-100. ISBN 978-9975-3392-9-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european
Ediţia 14, 2020
Colocviul "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european"
Chişinău, Moldova, 6 octombrie 2020

Definiții specializate ale termenilor de marketing

CZU: 81’374.2:373.46:339.138

Pag. 94-100

Druţă Inga, Vieru Lidia, Vlas Mariana
 
Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”
 
 
Disponibil în IBN: 6 noiembrie 2020


Rezumat

Definiţia constituie problema esențială în orice terminologie. Caracterul normat al terminologiei „interne” impune, în general convenţional, o anumită definiţie care să permită reprezentarea conceptual-semantică. Această definiţie, cu aproximări care nu trebuie însă să afecteze „nucleul dur” al sensului specializat, se transmite şi în terminologia „externă”. Distincţia dintre definiţiile ştiinţifice şi cele preştiinţifice sau uzuale permite să diferenţiem lexicul specializat de cel comun, iar în interiorul lexicului specializat funcționează ca posibilitate de a face mai accesibili termenii specializaţi vorbitorilor obişnuiţi. În lucrare se analizează criteriile pe care se fundamentează definițiile terminografice în domeniul marketingului.

Definition is the key issue in any terminology. The normative character of the „internal” terminology imposes, generally conventional, a certain definition that allows the conceptual-semantic representation. This definition, with approximations that must not affect the „hard core” of the specialized meaning, is also conveyed in the „external” terminology. The distinction between scientific definitions and pre-scientific or usual ones allows us to differentiate the specialized lexicon from the common one, and within the specialized lexicon it works as a possibility to make specialized terms more accessible to casual speakers. The paper analyzes the criteria on which the terminographic definitions in the field of marketing are based.

Cuvinte-cheie
termen, concept, definiţie, structură conceptuală, marketing, dicționare specializate,

term, concept, definition, conceptual structure, marketing, specialized dictionaries