Asistenţa psihologică a copiilor din grupul de risc din instituţiile de învăţământ general
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
771 120
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 17:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.7./8+37.015.3 (1)
Psihologie (3362)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884)
SM ISO690:2012
RUSNAC, Virginia, LUNGU, Tatiana. Asistenţa psihologică a copiilor din grupul de risc din instituţiile de învăţământ general. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 191-197. ISBN 978-9975-48-178-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății"
Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020

Asistenţa psihologică a copiilor din grupul de risc din instituţiile de învăţământ general

CZU: 159.922.7./8+37.015.3

Pag. 191-197

Rusnac Virginia12, Lungu Tatiana12
 
1 Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică,
2 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 9 octombrie 2020


Rezumat

This article presents an analysis of the situation regarding the psychological assistance of children in the risk group in general education institutions, being a current and widespread problem in the school context. Today, more than ever, we have students who respond well to the pedagogical dimension, in the sense that they can develop skills at the level required by the school curriculum, but have emotional problems in their relationships with colleagues, teachers, parents or respecting the rules of the school community. In this sense, the role of the school psychological service is necessary for the prevention, identification and early intervention of children in difficulty, in risk situations etc.