Articolul precedent |
Articolul urmator |
771 120 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 17:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.7./8+37.015.3 (1) |
Psihologie (3362) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884) |
SM ISO690:2012 RUSNAC, Virginia, LUNGU, Tatiana. Asistenţa psihologică a copiilor din grupul de risc din instituţiile de învăţământ general. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 191-197. ISBN 978-9975-48-178-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020 | ||||||
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății" Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.7./8+37.015.3 | ||||||
Pag. 191-197 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article presents an analysis of the situation regarding the psychological assistance of children in the risk group in general education institutions, being a current and widespread problem in the school context. Today, more than ever, we have students who respond well to the pedagogical dimension, in the sense that they can develop skills at the level required by the school curriculum, but have emotional problems in their relationships with colleagues, teachers, parents or respecting the rules of the school community. In this sense, the role of the school psychological service is necessary for the prevention, identification and early intervention of children in difficulty, in risk situations etc. |
||||||
|