Despre arta angajată, despre arta militantă: relicve, repere, efemeride?
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
858 35
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-27 02:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
7.072.2/.3(047.53) (1)
Ocupații și activități legate de artă și divertismente (24)
SM ISO690:2012
GRATI, Aliona, IONESCU, Adrian-Silvan. Despre arta angajată, despre arta militantă: relicve, repere, efemeride? In: Dialogica, revista de studii culturale si literatura, 2020, nr. 2, pp. 6-13. ISSN 2587-3695. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3977994
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialogica, revista de studii culturale si literatura
Numărul 2 / 2020 / ISSN 2587-3695 /ISSNe 1857-2537

Despre arta angajată, despre arta militantă: relicve, repere, efemeride?

Something about engaged art, about militant art: relics, landmarks, ephemeridae?

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3977994
CZU: 7.072.2/.3(047.53)

Pag. 6-13

Grati Aliona1, Ionescu Adrian-Silvan2
 
1 Biblioteca Municipală „B.P.Hasdeu“,
2 Institutul de Istorie „Nicolae Iorga”
 
 
Disponibil în IBN: 21 august 2020


Rezumat

Dialogul cu ilustrul critic de artă, profesor și director al Institutului de Istoria Artei „G. Oprescu” din București, domnul dr. Adrian-Silvan Ionescu, se dezvoltă în jurul temei actualității angajării artei în treburile cetății, ale societății în general. Întrebările la care s-a încercat a da răspunsuri sunt: dacă mai este posibilă arta angajată politic, arta agitatorică, arta militantă; dacă poate artistul de astăzi să se mențină la nivelul unei angajări misionare și progresiste fără a fi mesagerul vreunui comanditar (guvernamental, politic, comercial etc.); care este rolul artei angajate în arta contemporană și ce categorie de artiști sunt mai chemați astăzi să se implice în situațiile sociale alarmante.

The Dialogue with the famous art critic, professor and director of the Institute of Art History „G. Oprescu” from Bucharest, Dr. Adrian-Silvan Ionescu, its develops around the theme of the current employment of art in the needs of the city, of society in general. The questions that have been tried to be answered are whether it is still possible to engage in politically engaged art, agitating art, militant art; whether today’s artist can maintain the level of missionary and progressive employment without being the messenger of any sponsor (governmental, political, commercial etc.); what is the role of art engaged in contemporary art and what category of artists are more called today to get involved in alarming social situations.

Cuvinte-cheie
artă angajată, artă militantă, artă de propagandă,

engaged art, militant art, propaganda art