Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
587 38 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-05 12:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
687.016 (27) |
Industria îmbrăcămintei, confecții. Fabricarea articolelor de toaletă. Cosmetică (149) |
SM ISO690:2012 LAZĂR, Ludmila. Moda ca fenomen estetic şi formă de comunicare. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 1(36), pp. 190-196. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(36) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 687.016 | ||||||
Pag. 190-196 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Moda reprezintă un fenomen estetic şi sociocultural complex cu o structură polisemantică ramificată care se află într-un proces continuu de comunicare în interiorul propriului sistem, interacţionând cu diverşi factori din exterior, de natură economică, politică, socială, culturală. Moda este influenţată şi influenţează, la rândul său, procesele de creare a formelor atât în plan estetic cât şi sociocultural. Fiind un fenomen reprezentativ al civilizaţiei occidentale contemporane, el necesită o abordare inter şi transdisciplinară. Lucrarea demonstrează deosebirea, dar şi conştiinţa similitudinii dintre dimensiunile estetică şi comunicativă ale modei, aşa cum sunt delimitate în literatura de specialitate. Abordarea estetică şi artistică a modei este complementată de aspectul comunicaţional al fenomenului, ceea ce este important, în special, acum când sunt recunoscute valenţele sale atât pe plan teoretic cât şi pragmatic, astfel contribuind la noi înţelegeri în teoria modei contemporane |
||||||
Cuvinte-cheie teoria modei, esteticul, stil, gust estetic, semn, limbaj, comunicare nonverbală, fashion theory, aesthetics, style, aesthetic taste, sign, language, nonverbal communication |
||||||
|