Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
480 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-09-26 22:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091.3:159.925.8 (1) |
Organizarea instruirii (530) |
Psihologie (3362) |
SM ISO690:2012 CRĂCIUN, Claudia. Utilizarea mijloacelor neverbale in procesul predării. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 1(36), pp. 175-180. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(36) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091.3:159.925.8 | ||||||
Pag. 175-180 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dacă vom urmări un act de comunicare dintre pedagog şi student/masterand, vom observa că mesajul, care este emis de unul şi recepţionat de altul, constituie nu numai cuvinte, ci şi gesturi, mimică, privire, formule de amplasare în spaţiu a vorbitorilor. Aceste elemente, percepute de interlocutori în relaţiile de comunicare sunt, deseori, mai expresive decât conţinutul verbal. Ele au un efect direct şi permit constatarea, la moment, a condiţiilor comunicării (dorinţa sau ne-dorinţa de a favoriza comunicarea, gradul de oficializare, atitudinea faţă de interlocutor, starea emoţională a partenerilor etc.). Tradiţional, pedagogii pun accent pe mesajul verbal şi, deseori, subapreciază mijloacele neverbale, fie din necunoaştere, fie din prejudecata că cuvintele constituie consistenţa de conţinut. Acest fapt deteriorează mesajul didactic şi diminuează influenţa lui formativă. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare didactică, predare, cod, mijloace neverbale, mijloace nonverbale, gest, mimică, privire, distanţă socială, didactic communication, teaching, code, nonverbal means, gesture, mimicry, look, social distance |
||||||
|