Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
568 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 11:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
82:37.015.31+82.0:111.852 (1) |
Literatură (3493) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
Metafizică (119) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Constantin. Relaţia „profesor – operă literară – receptor”: o abordare teoretico-metodologică. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 1(36), pp. 114-118. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(36) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 82:37.015.31+82.0:111.852 | ||||||
Pag. 114-118 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Adresându-se unor destinatari potenţiali, textul artistic exercită mai multe funcţii: expresivă, referenţială, cognitivă, formativă. Calitatea de cititor antrenează, implicit, dezvoltarea percepţiei, imaginaţiei, a gândirii artistice, valorificarea şi dezvoltarea potenţelor de creativitate literară. Atât în procesul de predare cât şi în cel de receptare/interpretare a literaturii, este necesar să se ţină cont de anumite principii specifice, în primul rând, de principiul literaturii ca artă: abordarea literaturii în maniera unei curiozităţi, testarea cunoaşterii prin experienţă, dorinţa de a trăi întru ambiguitate, perfecţionarea şi rafinarea permanentă a simţurilor, echilibrul dintre logică şi imaginaţie, sesizarea relaţiilor dintre părţile constitutive ale operei. |
||||||
Cuvinte-cheie operă literară, profesor, receptor, principii, gândire artistică, interpretare, iterary work, teacher, receiver, principles, artistic thinking, interpretation |
||||||
|