Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
501 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 09:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
782.1.036.1(450)+782.1:781.61+784.21.087.612:781.61 (1) |
Muzică dramatică. Operă (98) |
Muzică vocală (286) |
SM ISO690:2012 BUSUIOC, Tatiana. Personajele feminine din operele lui G. Puccini – intruchipare a verismului italian. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 1(36), pp. 76-80. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(36) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 782.1.036.1(450)+782.1:781.61+784.21.087.612:781.61 | ||||||
Pag. 76-80 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Giacomo Puccini, alături de marii săi compatrioţi ‒ G. Rossini, V. Bellini, G. Donizetti and G. Verdi, a adus o contribuţie semnificativă la dezvoltarea teatrului de operă din întreaga lume. O mare parte din operele lui Puccini sunt atribuite celor mai înalte realizări ale verismului italian, în special, Manon Lescaut, La Boheme, Madame Butterfly. Caracteristic pentru opera veristă, respectiv, a lui Puccini, este înlocuirea dramei caracterelor cu o dramă a situaţiilor, substituirea ariilor cu un arioso laconic, evitarea ansamblurilor, predominarea imaginilor feminine (Manon, Mimi, Cio-Cio-San, Minnie, sora Angelica, sclava Liu). În opera veristă a lui Puccini sunt îmbinate reuşit bogăţia partidei vocale, rolul principal al cântăreţei, specifice operei lui G. Verdi, cu o complexitate semnificativă a ţesăturii orchestrale din operele lui R. Wagner şi principiile de compoziţie de la începutul sec. XX. |
||||||
Cuvinte-cheie G. Puccini, operă, verism, personaje feminine, arioso, partidă vocală, simfonizare, G. Puccini, opera, verism, female characters, arioso, vocal part, symphonizing |
||||||
|