Interdisciplinary view on the theory and methods of music pedagogy
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
485 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-09-22 00:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.01:37 (2)
Muzică (1804)
Educație (14077)
SM ISO690:2012
KINDRATIUK, Bohdan. Interdisciplinary view on the theory and methods of music pedagogy. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 1(36), pp. 25-28. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(36) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Interdisciplinary view on the theory and methods of music pedagogy

Contextul interdisciplinar al teoriei şi metodicii pedagogiei muzicale

CZU: 78.01:37

Pag. 25-28

Kindratiuk Bohdan
 
Vasyl Stefanyk Precarpathian National University
 
Disponibil în IBN: 19 august 2020


Rezumat

Current trends in the development of the methodological basics of music pedagogy are considered in the context of the interdisciplinary strategy of scientific research with the cultural vector prioritized within its framework. The article discusses options of the implementation of this strategy at the intersection of music pedagogy and ethnopsychology, culture history, organology, and in particular, campanology. It draws attention to the importance of the synthesis of arts in the education of future music teachers as one of the conditions for the development of their professional competencies.

În prezentul studiu sunt evidenţiate tendinţele actuale de dezvoltare a bazelor metodologice ale pedagogiei muzicale în contextul strategiei interdisciplinare a cercetării ştiinţifice, în cadrul căreia se acordă prioritate vectorului culturologic. De asemenea, sunt evidenţiate câteva aspecte de implementare a acestei strategii la nivel de întretăiere a pedagogiei muzicale cu etnopsihologia, istoria culturii, organologia şi, în special, cu ştiinţa companologică. O atenţie deosebită în educarea viitorilor profesori de muzică se acordă sintezei artelor, aceasta fiind una dintre condiţiile esenţiale ale dezvoltării competenţelor lor profesionale.

Cuvinte-cheie
music pedagogy, methodology, interdisciplinarity, scientific sources, synthesis of Arts, content of education, teaching methods,

pedagogie muzicală, metodologie, interdisciplinaritate, surse ştiinţifice, sinteza artelor, conținut educațional, metodică de predare