Eficientizarea procesului de evaluare a studenților: modalități, contexte, oportunități
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
460 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-26 17:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.26 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
CRIŞCIUC, Viorica. Eficientizarea procesului de evaluare a studenților: modalități, contexte, oportunități. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. 9, 11 octombrie 2019, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 9, pp. 144-147. ISBN 978-9975-50-243-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 9, 2019
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
9, Bălți, Moldova, 11 octombrie 2019

Eficientizarea procesului de evaluare a studenților: modalități, contexte, oportunități

CZU: 378.26

Pag. 144-147

Crişciuc Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 30 iulie 2020


Rezumat

In the context of the current educational process, the features of the new paradigm in the evaluation process are highlighted: the focus of the evaluation falls on the formative evaluation that evaluates the students in action, within the learning process; it is contextualized, within the modular themes, based on the connection between the concrete experiences of life and what is learned. The evaluation produces visible effects on students, teachers and other educational agents, on the decision makers responsible for the quality of the teaching process. The change that occurs is not accidental, as it is increasingly intense and rightly speaking, it is talking about elements of student discrimination, namely through classical evaluation. The diversity of the evaluation functions and their formative valences is ensured by the diversity of the evaluation methods and techniques specific to the disciplines.

Cuvinte-cheie
artistic education, art, musical skills, evaluation by descriptors, evaluation methodology