Perspectiva interculturală – parte integrantă a demersului didactic (dimensiunea timpului)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
474 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-09 12:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.135.1:37.02 (3)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
SM ISO690:2012
TRINCA, Lilia. Perspectiva interculturală – parte integrantă a demersului didactic (dimensiunea timpului). In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. 9, 11 octombrie 2019, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 9, pp. 21-24. ISBN 978-9975-50-243-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 9, 2019
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
9, Bălți, Moldova, 11 octombrie 2019

Perspectiva interculturală – parte integrantă a demersului didactic (dimensiunea timpului)

CZU: 811.135.1:37.02

Pag. 21-24

Trinca Lilia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 30 iulie 2020


Rezumat

The present research is confined to the activity of making a set of materials (curriculum, guide, course support notes) for the course Intercultural Communication, intended for students and teachers of the Faculty of Letters (specialties in the field of Education and Philology). It has already become axiomatic that not only linguistic competence is essential in the process of learning a language, but also the communicative and intercultural ones, since language is closely connected to the people's mind, culture, worldview, etc. We have proved this by analyzing one of the cultural dimensions revealed by the American researcher Hoftede Geert – the temporal orientation, since time is one of the main systems of organizing life.

Cuvinte-cheie
intercultural communication, cultural dimension, monochronic time, polychronic time, pattern, ethnolingual vision of the world