Pregătirea pe piața muncii și sponsorizarea educațională – instrumente de comunicare în raportarea non-financiară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
720 62
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 18:37
SM ISO690:2012
COZMA, Danuţ-Gabriel, COZMA, Daniela, BOCANCIA, Margareta. Pregătirea pe piața muncii și sponsorizarea educațională – instrumente de comunicare în raportarea non-financiară. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă: consacrată jubileului "90 de ani ai Facultăţii Biologie şi Chimie, 21-22 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, Vol.2, pp. 19-26. ISBN 978-9975-76-308-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă
Vol.2, 2020
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă"
Chişinău, Moldova, 21-22 martie 2020

Pregătirea pe piața muncii și sponsorizarea educațională – instrumente de comunicare în raportarea non-financiară


Pag. 19-26

Cozma Danuţ-Gabriel, Cozma Daniela, Bocancia Margareta
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2020


Rezumat

Profesorii au înalta menire de a  oferi elevilor acele căi de abordare ale realităţii ştiinţifice, ca parte integrantă a lumii care ne înconjoară, adecvate puterii lor de înţelegere, particularităţilor de vârstă, cât şi specificului materiei predate. Pornind de la resursele de ordin uman, material, financiar şi, nu în ultimul rând, metodologic, şcoala românească a asigurat, de-a lungul timpului, construirea acelui suport intelectual, fără de care nu ar fi fost posibil drumul în viaţă şi în profesie, inserţia economico-socială, a multor generaţii de elevi. Studiul de faţă, bazat pe constatări deopotrivă de ordin didactic, cât şi reflectând realităţi desprinse din formarea iniţială a viitorilor specialişti cu diverse complexități de formare, analizează interferenţa dintre cadrul conceptual  pedagogic şi activitatea şcolară / universitară curentă, în contextul iniţiativei private de susţinere prin sponsorizare a sistemului de invăţământ. Informaţiile din situaţiile financiare ale sponsorilor învăţământului de toate gradele reflectă doar aspectele monetare pe termen scurt ale afacerii, dar nu oferă informaţii despre aspectele sociale, de mediu şi manageriale derivate din aceasta, aspecte care sunt, pe termen lung, mult mai importante. În acest sens, raportarea non-financiară este o „necesitate” în economia modernă pentru diferite grupuri de stakeholderi (părţi interesate), deoarece reflectă responsabilitatea unei companii de a desfăşura activităţi de afaceri într-un mod sustenabil. Autorii surprind, recurgând la statistici Eurostat, pornind de la motivaţiile şi expectanţele pentru o opţiune de carieră sau parcurs profesional ale elevilor de nivel secundar sau terțiar non-universitar, atât condiţionalităţile existente, cât şi influenţa factorilor economici, financiari, organizatorici, sau de infrastructură, formulând opinii şi consideraţii de natură să permită celor aflaţi în formarea iniţială însuşirea de priceperi şi deprinderi, condiţie obligatorie pentru o inserţie eficientă socioprofesională.

The teachers have the high intention to offer to the students those approaches to the scientific reality, as an integral part of the world around us, appropriate to their understanding power, to the particularities of the age, as well as to the specificity / complexity of the aspects discussed.Starting from the human, material, financial and, not least, methodological resources, the Romanian school ensured, over time, the construction of that intellectual support, without which the road in life and profession would not have been possible  the economic and social insertion of many generations of students.