Articolul precedent |
Articolul urmator |
720 62 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-11 18:37 |
SM ISO690:2012 COZMA, Danuţ-Gabriel, COZMA, Daniela, BOCANCIA, Margareta. Pregătirea pe piața muncii și sponsorizarea educațională – instrumente de comunicare în raportarea non-financiară. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă: consacrată jubileului "90 de ani ai Facultăţii Biologie şi Chimie, 21-22 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, Vol.2, pp. 19-26. ISBN 978-9975-76-308-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă Vol.2, 2020 |
|||||
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă" Chişinău, Moldova, 21-22 martie 2020 | |||||
|
|||||
Pag. 19-26 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Profesorii au înalta menire de a oferi elevilor acele căi de abordare ale realităţii ştiinţifice, ca parte integrantă a lumii care ne înconjoară, adecvate puterii lor de înţelegere, particularităţilor de vârstă, cât şi specificului materiei predate. Pornind de la resursele de ordin uman, material, financiar şi, nu în ultimul rând, metodologic, şcoala românească a asigurat, de-a lungul timpului, construirea acelui suport intelectual, fără de care nu ar fi fost posibil drumul în viaţă şi în profesie, inserţia economico-socială, a multor generaţii de elevi. Studiul de faţă, bazat pe constatări deopotrivă de ordin didactic, cât şi reflectând realităţi desprinse din formarea iniţială a viitorilor specialişti cu diverse complexități de formare, analizează interferenţa dintre cadrul conceptual pedagogic şi activitatea şcolară / universitară curentă, în contextul iniţiativei private de susţinere prin sponsorizare a sistemului de invăţământ. Informaţiile din situaţiile financiare ale sponsorilor învăţământului de toate gradele reflectă doar aspectele monetare pe termen scurt ale afacerii, dar nu oferă informaţii despre aspectele sociale, de mediu şi manageriale derivate din aceasta, aspecte care sunt, pe termen lung, mult mai importante. În acest sens, raportarea non-financiară este o „necesitate” în economia modernă pentru diferite grupuri de stakeholderi (părţi interesate), deoarece reflectă responsabilitatea unei companii de a desfăşura activităţi de afaceri într-un mod sustenabil. Autorii surprind, recurgând la statistici Eurostat, pornind de la motivaţiile şi expectanţele pentru o opţiune de carieră sau parcurs profesional ale elevilor de nivel secundar sau terțiar non-universitar, atât condiţionalităţile existente, cât şi influenţa factorilor economici, financiari, organizatorici, sau de infrastructură, formulând opinii şi consideraţii de natură să permită celor aflaţi în formarea iniţială însuşirea de priceperi şi deprinderi, condiţie obligatorie pentru o inserţie eficientă socioprofesională. |
|||||
|